Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBergersen, Ane
dc.contributor.authorMassao, Prisca Bruno
dc.date.accessioned2023-03-28T07:29:04Z
dc.date.available2023-03-28T07:29:04Z
dc.date.created2022-09-21T19:52:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn9788215056173
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3060641
dc.description.abstractVed å se på 19 prosjektoppgaver skrevet av norske og zambiske studenter basert på deres utenlandspraksis i faget Global Knowledge drøfter vi hvordan kultur og makt kommer til uttrykk. Vi finner forskjeller i valg av tema, teori, metodisk tilnærming og egen posisjonering som utenlandsstudent. I lys av kritisk hvithetsteori, kritisk pedagogikk og interkulturell kompetanse vektlegger vi i dette kapittelet de norske studentenes prosjektoppgaver relatert til praksis i Zambia.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofUtenlandspraksis for lærerstudenter Global og interkulturell kompetanse
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleEn analyse av makt og kultursensitivitet blant utvekslingsstudenter til og fra det globale sør gjennom faget Global Knowledgeen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2022 Author(s)en_US
dc.source.pagenumber41-63en_US
dc.identifier.doi10.18261/9788215056180-2022-03
dc.identifier.cristin2054113
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal