dc.contributor.author | Bergersen, Ane | |
dc.contributor.author | Massao, Prisca Bruno | |
dc.date.accessioned | 2023-03-28T07:29:04Z | |
dc.date.available | 2023-03-28T07:29:04Z | |
dc.date.created | 2022-09-21T19:52:54Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 9788215056173 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3060641 | |
dc.description.abstract | Ved å se på 19 prosjektoppgaver skrevet av norske og zambiske studenter basert på deres utenlandspraksis i faget Global Knowledge drøfter vi hvordan kultur og makt kommer til uttrykk. Vi finner forskjeller i valg av tema, teori, metodisk tilnærming og egen posisjonering som utenlandsstudent. I lys av kritisk hvithetsteori, kritisk pedagogikk og interkulturell kompetanse vektlegger vi i dette kapittelet de norske studentenes prosjektoppgaver relatert til praksis i Zambia. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.ispartof | Utenlandspraksis for lærerstudenter Global og interkulturell kompetanse | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | En analyse av makt og kultursensitivitet blant utvekslingsstudenter til og fra det globale sør gjennom faget Global Knowledge | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © 2022 Author(s) | en_US |
dc.source.pagenumber | 41-63 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.18261/9788215056180-2022-03 | |
dc.identifier.cristin | 2054113 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |