Show simple item record

dc.contributor.authorBergersen, Ane
dc.contributor.authorMassao, Prisca Bruno
dc.date.accessioned2023-03-28T07:29:04Z
dc.date.available2023-03-28T07:29:04Z
dc.date.created2022-09-21T19:52:54Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn9788215056173
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3060641
dc.description.abstractVed å se på 19 prosjektoppgaver skrevet av norske og zambiske studenter basert på deres utenlandspraksis i faget Global Knowledge drøfter vi hvordan kultur og makt kommer til uttrykk. Vi finner forskjeller i valg av tema, teori, metodisk tilnærming og egen posisjonering som utenlandsstudent. I lys av kritisk hvithetsteori, kritisk pedagogikk og interkulturell kompetanse vektlegger vi i dette kapittelet de norske studentenes prosjektoppgaver relatert til praksis i Zambia.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofUtenlandspraksis for lærerstudenter Global og interkulturell kompetanse
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleEn analyse av makt og kultursensitivitet blant utvekslingsstudenter til og fra det globale sør gjennom faget Global Knowledgeen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2022 Author(s)en_US
dc.source.pagenumber41-63en_US
dc.identifier.doi10.18261/9788215056180-2022-03
dc.identifier.cristin2054113
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal