dc.contributor.author | Lunde, Kirsti | |
dc.contributor.author | Thingnes, Jorunn Simonsen | |
dc.date.accessioned | 2023-03-27T05:41:02Z | |
dc.date.available | 2023-03-27T05:41:02Z | |
dc.date.created | 2022-11-22T09:42:54Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Skriftkultur. 2022, 4 157-188. | en_US |
dc.identifier.issn | 2535-7395 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3060450 | |
dc.description.abstract | Språkhistorieundervising er sentral for å gjere studentar medvitne
om toskriftspråkssituasjonen i Noreg, det historiske opphavet til han, og kva som
kjenneteiknar han i dag. Denne artikkelen syner korleis ein kan nytte podkast som
undervisingsform for å formidle nynorsk gjennom norsk språkhistorie på ein måte
som let elevar og studentar bli aktørar i den historiske og samtidige språksituasjonen. Datamaterialet er sju podkastepisodar produserte av grunnskulelærarstudentar ved Høgskulen på Vestlandet. Me spør korleis studentane trekkjer på eigne
røynsler som språkbrukarar i formidling av norsk språkhistorie. Analysen syner at
studentane tek ei aktørrolle og får eit styrkt medvit om samanhengen mellom historiske hendingar og den norske språkstoda i dag. Me argumenterer for at dette medvitet er viktig i formidlinga av nynorsk fordi det gjev studentane forståing for den
norske språksosiologiske stoda. Med utgangspunkt i empirien og didaktisk forsking
føreslår me avsluttingsvis korleis læraren kan knyte band til språksosiologiske tema
i ein heilklassesamtale.
Nøkkelord: språkhistorie, historiemedvit, didaktikk, minoriserte språk,
klasseromssamtale
Keywords: history of language, historical awareness, didactics, minoritised
languages, classroom conversation | en_US |
dc.language.iso | nno | en_US |
dc.publisher | Cappelen Damm Akademisk | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Podkast som undervisingsform: språkhistorisk aktørskap i møte med nynorsk | en_US |
dc.title.alternative | Podkast som undervisingsform: språkhistorisk aktørskap i møte med nynorsk | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Copyright (c) 2022 Kirsti Lunde, Jorunn Simonsen Thingnes | en_US |
dc.source.pagenumber | 157-188 | en_US |
dc.source.volume | 4 | en_US |
dc.source.journal | Skriftkultur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.23865/noasp.175 | |
dc.identifier.cristin | 2077850 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |