Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAlmås, Aslaug Grov
dc.contributor.authorNilsen, Anders Grov
dc.contributor.authorHelleve, Ingrid Maria
dc.contributor.authorLeer-Salvesen, Hilde Gry
dc.contributor.authorGram, Helene
dc.date.accessioned2023-03-02T11:53:04Z
dc.date.available2023-03-02T11:53:04Z
dc.date.created2022-11-24T13:52:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationUNIPED. 2022, 45 (4), 307-320.en_US
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3055323
dc.description.abstractThe background for the article is a development project of digital learning resources linked to the requirement to adapt teaching to a digitalized society. Employees at four different teacher education institutions are included in the study. They have been introduced to a specific digital learning resource, developed for the national subject Pedagogy and Pupil-related Skills (PEL). The learning resource was developed as an app by two of the teacher education institutions. The app is called ‘Teacher for one day‘ and was created in order to provide a good, holistic connection between teaching materials, the field of practice and the teacher education programme. Ten teacher trainers were presented with the learning resource, tried it out, and then reflected on its use. The aim of the study is to gain a better understanding of how teacher trainers use and reflect on a new digital learning resource in teacher education. Findings from the study indicate that these kinds of digital resources are rarely used in teacher education and that testing leads to awareness and reflection. Finally, the teacher trainer discusses his competence and the challenges associated with digital learning resources in teacher education.en_US
dc.description.abstractBakgrunnen for artikkelen er eit utviklingsprosjekt i lærarutdanninga med utprøving av digitale læremiddel. Fokus vert retta mot lærarutdannarar og korleis dei vel å kopla saman sin pedagogiske praksis med den aukande digitaliseringa me ser i utdanningssektoren. Tilsette ved fire ulike lærarutdanningsinstitusjonar inngår i studien. Dei vart introdusert for og brukte eit digitalt læremiddel utvikla for emnet Pedagogikk og elevkunnskap (PEL). Læremiddelet var utvikla som ein app av to av lærarutdanningsinstitusjonane i studien. Appen «Lærar for ein dag» vart laga for å få ei god, heilskapleg kopling mellom læremiddel, praksisfeltet og lærarutdanninga. Målsetjinga med utprøvinga er å bruka appen til å ta opp eller initiera ein diskusjon om kvifor og korleis lærarutdannarar utviklar sin bruk av ressursar for læring i si undervisning, og kva grunnlag dei har og kan støtta seg på i slike val. Funna viser at nye typar digitale læremiddel er lite brukt, og at det ligg nokre spenningar i dei refleksjonane lærarane trekkjer fram.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleDigitale læremiddel i lærarutdanningaen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2022 Author(s).en_US
dc.source.pagenumber307-320en_US
dc.source.volume45en_US
dc.source.journalUNIPEDen_US
dc.source.issue4en_US
dc.identifier.doi10.18261/uniped.45.4.6
dc.identifier.cristin2080168
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal