Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRønnes, Kari Olene Oma
dc.contributor.authorWara, Tatiana
dc.date.accessioned2022-02-09T09:14:10Z
dc.date.available2022-02-09T09:14:10Z
dc.date.created2021-12-28T16:01:26Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationRønnes, K. O. O. & Wara, T. (2021). En veiledende dialogisk tilnærming til begrepet dybdelæring i sangundervisningen. Journal for Research in Arts and Sports Education, 5(3), 86-102.en_US
dc.identifier.issn2535-2857
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2977908
dc.description.abstractArtikkelen kontekstualiserer sangundervisning i kulturskolefeltet, og er et bidrag til sangfaglige og sangpedagogiske perspektiver på dybdelæring i dialog om og med flerfaglig kunnskap. Forsknings- og utviklingsprosjektet (FoU) ble gjennomført som del av sangstudentenes praksisopplæring sammen med sangelever ved kommunale kulturskoler med oppmerksomhet mot dybdelæringsbegrepet. Det empiriske materialet er produsert gjennom deltagende observasjon, fokusgruppeintervjuer og sangstudentenes refleksjonsnotater. Artikkelens analytiske fokus legger vekt på hvordan sangstudenter fra høyere kunstfaglig utdanning forstår, forhandler om innhold, og operasjonaliserer dybdelæring i undervisningen. Dybdelæring operasjonaliseres gjennom flerfaglighet i interaksjoner mellom deltakere, temaer og kunnskapsområder i læringsprosessen, og med inspirasjon fra veiledende dialogisk tilnærming. Artikkelen er et bidrag til sangfaglige - og sangpedagogiske perspektiver på dybdelæring i dialog om og med flerfaglig kunnskap.en_US
dc.description.abstractThe article contextualises singing teaching in the schools of music and performing arts,and is a contribution to the singing subject and singing pedagogical perspectives on deep learning in dialogue about and with multidisciplinary knowledge. This Research and Development Project (R&D) was carried out as part of the singing students' practical training together with singing students at the schools of music and performing arts. The empirical material was produced through participatory observation, focus group interviews and the singing students' reflection notes. The article's analytical focus emphasizes how singing students from higher art education understand, negotiate content, and operationalize deep learning in teaching. Deep learning is operationalized through multidisciplinary interactions between participants, topics and areas of knowledge in the learning process and with inspiration from a guided dialogical approach. The article is a contribution to singing - and singing pedagogical perspectives on deep learning in dialogue about and with multidisciplinary knowledge.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleEn veiledende dialogisk tilnærming til begrepet dybdelæring i sangundervisningenen_US
dc.title.alternativeA guided dialogical approach to the concept of deep learning in song teachingen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2021 K. O. O. Rønnes & T. Waraen_US
dc.source.pagenumber86-102en_US
dc.source.volume5en_US
dc.source.journalJournal for Research in Arts and Sports Educationen_US
dc.source.issue3en_US
dc.identifier.doi10.23865/jased.v5.2665
dc.identifier.cristin1972490
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal