Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGjøsæter, Åge
dc.date.accessioned2015-04-16T13:52:10Z
dc.date.available2015-04-16T13:52:10Z
dc.date.issued2015-04-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/281924
dc.descriptionPapernb_NO
dc.description.abstractTema for paperet er organisasjons- og ledelsesstudier innenfor høyere utdanning som kvalifiseringsarenaer for profesjonell utvikling. Læreprosesser og læringsutbytte med sikte på profesjonell utvikling drøftes med referanse til kunnskapsformer, overflate- og dybdelæring som læringsteoretisk rammeverk. Det argumenteres for at praktisk erfaringskunnskap representerer et undervurdert aktivum som motvirker at læreprosesser i organisasjons- og ledelsesfag får en teoretisk ”slagside” mot overflatelæring, og dermed i begrenset grad bidrar til profesjonell utvikling. Læringsutbytte, i form av profesjonell utvikling, fordrer dybdelæring hvor tilført teoretisk påstandskunnskap relateres til praktisk erfaringskunnskap, som igjen fordrer kontekstuell forståelse som basis for utvikling av profesjonelt skjønn og reflektert lederatferd. Implikasjoner for organisasjons- og ledelsesstudier som kvalifiseringsarenaer for profesjonell utvikling konkretiseres og drøftes.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.titleHøyere organisasjons- og ledelsesstudier som arenaer for profesjonell utviklingnb_NO
dc.typeReportnb_NO
dc.source.pagenumber24nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel