Leiing av teambasert skuleutvikling i den vidaregåande skulen
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2771104Utgivelsesdato
2021Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Denne oppgåva handlar om leiing av teambasert skuleutvikling i den vidaregåande skulen. Det profesjonsfaglege samarbeidet i skulen, og skuleleiinga sitt ansvar for å leie samarbeidet, har i dei siste åra stadig blitt sterkare vektlagt frå politisk hald. Denne studien rettar søkelyset mot korleis skuleleiarane kan legge til rette for profesjons- og utviklingsarbeid i team i den vidaregåande skulen. Funna peikar på at når pedagogisk tilsette blir involvert i arbeidet med skulens visjonar og utviklingsmål, og jobbar med skuleutvikling på tvers av avdelingar og fag, gir dette ei fellesskapskjensle i heile organisasjonen. God kommunikasjon og tillit mellom skuleleiarar og pedagogisk personale bør vektleggast. Delegering av ansvar frå skuleleiar til lærar kan bidra til å skape tillit. Det bør oppmuntrast til, og leggast til rette for, kollektiv læring i profesjonsfellesskapa. Fellesmøtetid og møtetid i fagseksjonar kan t.d. nyttast til erfaringsdeling. Skuleleiinga bør organisere og tidfeste utviklingsarbeid, og bør også leie det pedagogiske og faglege samarbeidet mellom lærarane. Funna tyder også på at det er viktig at skuleleiarane følgjer opp- og etterspør framdrift knytt til utviklingsarbeid i dei ulike teama og avdelingane.
Beskrivelse
Masteroppgave i organisasjon og ledelse, Høgskulen på Vestlandet