Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFoss, Vigdis
dc.date.accessioned2021-08-19T08:46:10Z
dc.date.available2021-08-19T08:46:10Z
dc.date.created2021-07-07T15:55:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationFoss, V. (2021). Det profesjonelle livet i unntakstilstanden. Forskning og Forandring, 4(1), 59-79.en_US
dc.identifier.issn2535-5279
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2770228
dc.description.abstractNår politikk og styringsformer overfor barnehagesektoren har utgangspunkt i barn som humankapital for nasjonens framtidige konkurranseevne, arbeidsmarked og velferd, utfordres profesjonen og lærerutdannerne moralsk og epistemologisk. Med teoretiske konsepter fra Janet Roitman og Giorgio Agamben som kritisk ressurs, beskriver denne studien sentrale trekk ved maktarrangementer som skaper forutsetninger for og er virksomme i reformer. Et materiale fra fokusgruppeintervjuer med lærerutdannere danner grunnlaget for en undersøkelse av lærerutdanneres resepsjon av en reform samt deres erfaringer med nye maktarrangementer i implementeringen av barnehagelærerutdanningsreformen i Norge, lansert i 2013 (BLU-reformen).en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectbiopolitikken_US
dc.subjectkrisekonstruksjoneren_US
dc.subjectlærerprofesjonen_US
dc.subjectreformen_US
dc.subjectsuvereniteten_US
dc.titleDet profesjonelle livet i unntakstilstandenen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2021 Vigdis Fossen_US
dc.source.pagenumber59-79en_US
dc.source.volume4en_US
dc.source.journalForskning og Forandringen_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doi10.23865/fof.v4.2755
dc.identifier.cristin1920808
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal