Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFoss, Vigdis
dc.contributor.authorFimreite, Hege
dc.contributor.authorFossøy, Ingrid Karin
dc.contributor.authorØdegaard, Elin Eriksen
dc.date.accessioned2019-10-01T09:21:39Z
dc.date.available2019-10-01T09:21:39Z
dc.date.created2019-06-20T09:57:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationØdegaard, E. E., Fossøy, I., Fimreite, H. & Foss, V. (2019). Frå stamme til satellitt: Kva metaforar kan fortelje om korleis ei lærarutdanningsreform vert forstått og iverksett. Forskning og Forandring, 2(1), 4-24.nb_NO
dc.identifier.issn2535-5279
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2619559
dc.description.abstractDenne artikkelen bygger på analyser av metaforbruk når leiarar og lærarutdannarar i barnehagelærarutdanning fortel om iverksetting av ei reform, og i særleg grad pedagogikkfaget si rolle i denne samanhengen. Barnehagelærarutdanningsreforma vart sett i verk i 2013, og materialet er samla inn på seks utdanningsinstitusjonar i Noreg i 2015. I artikkelen gjer vi greie for teori om metaforar og reformer som kan kaste lys på korleis ein kan forstå metaforane lærarutdannarar og leiarar i barnehagelærarutdanninga brukar når dei skildrar prosessen med å sette reforma i verk. Artikkelen rettar også merksemd mot reform som verktøy for å realisere politikk og skape endring i samfunnet. Deltakarane uttrykker seg metaforisk om eit reformarbeid dei finn krevjande. Dei uttrykker tap med omsyn til pedagogikkfaget; tidlegare var faget «ein stamme» i utdanninga, no er det «ein satellitt». Både deltakarane og forskrifta ber med seg ei felles kulturell forståing av utdanning og kunnskapsdeling som vanskeleg kan foreinast med nye krav og visjonar for utdanninga. Dersom barnehagelærarutdanninga skal vere innovatør i utdanningssystemet, krev det meir enn ei ny forskrift. Leiarar kan finne mykje nytte av å vere merksame på metaforbruk i endringsprosessar.nb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.publisherCappelen Damm Akademisknb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.subjectbarnehagelærarutdanningnb_NO
dc.subjectreformnb_NO
dc.subjectmetaforarnb_NO
dc.subjectkunnskaps- og utdanningssynnb_NO
dc.titleFrå stamme til satellitt – kva metaforar kan fortelje om korleis ei lærarutdanningsreform vert forstått og iverksettnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.rights.holder©2019 Vigdis Foss, Hege Fimreite, Ingrid Fossøy & Elin Eriksen Ødegaard.nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281nb_NO
dc.source.pagenumber4-24nb_NO
dc.source.volume2nb_NO
dc.source.journalForskning og Forandringnb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.doidoi.org/10.23865/fof.v2.1409
dc.identifier.cristin1706328
cristin.unitcode203,10,2,0
cristin.unitcode203,10,0,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk, religion og samfunnsfag
cristin.unitnameFakultet for lærarutdanning, kultur og idrett
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal