Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGrinde, Ole Erik
dc.contributor.authorMoe, Vegard Fusche
dc.contributor.authorSmith, Kari
dc.coverage.spatialNorway, Sogndalnb_NO
dc.date.accessioned2019-01-02T12:44:45Z
dc.date.available2019-01-02T12:44:45Z
dc.date.created2018-12-19T10:03:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationSmith, K., Fusche Moe, V., & Erik Grinde, O. (2018). Vegen frå å ha det til å ta det – å skape motstandsdyktige spelarar i toppfotball. Journal for Research in Arts and Sports Education, 2(3), 50-63nb_NO
dc.identifier.issn2535-2857
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2578785
dc.description.abstractThe study examined psychosocial elements in facilitating the development of resilience in professional male soccer players in a team playing in Eliteserien. Semi-structured interviews were conducted with three coaches and three players during the intervention. One researcher has been part of the coaching staff in the team. Observational log and monitoring data from training and matches provided additional information for the analysis. Thematic analysis produced data relating to two key themes: (a) Coach and players experiencing different kinds of challenges and stressors, and (b) the interactions between coach and player developing resilience. The data suggests how it is possible, through practice, to develop resilience utilizing different challenges related to both performance stressors and organizational stressors coming from the players´ role within the team. The study found that the coaches and some players had different perceptions of challenges and expectations with regard to a willingness to learn, particularly in the context of organizational stressors. Therefore, coaches and players must share the same expectations of development and manage different types of stressors together. This study provides further understanding for enhancing the quality of challenge and social support structures in facilitative environments developing resilience in professional soccer players.nb_NO
dc.description.abstractDenne studien utforskar korleis ein kan legge til rette for utvikling av motstandsdyktige spelarar i eit eliteserielag. Semistrukturerte intervju med tre trenarar og tre spelarar, som del av ein intervensjon, gir informasjon om psykososiale element som påverkar utviklingsprosessen. Forskingsleiar har vore ein del av trenarteamet til laget. Observasjonslogg og monotoreringsdata frå trening og kamp gav supplerande informasjon til analysen. To hovudtema stod fram: (a) opplevingar av trenarar og spelarar si handtering av ulike typar utfordringar og stress, og (b) samspelet mellom trenar og spelar på vegen til å bli meir motstandsdyktig. Informasjonen viser gjennom ulike oppfatningar av utfordringar korleis det er mogeleg å øve på å bli meir motstandsdyktig ved å utnytte både prestasjonsrelatert og organisatorisk stress som del av spelaren si rolle i laget. Undersøkinga framhevar to sentrale poeng knytt til relasjon og samhandling mellom trenar og spelar. Det må først skapast ei gjensidig forventningsavklaring mellom spelar og trenar. Samtidig ligg det hjå trenarane i undersøkinga ei tydeleg forventning om at spelarane viser vilje til læring. Det er spesielt sentralt for å få samspelet til å fungere med handtering av organisatorisk stress. Artikkelen viser korleis vi kan auke kvaliteten i arbeidet med å utfordre og gi sosial støtte for utvikling av motstandsdyktige fotballspelarar.nb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.publisherCappelen Damm Akademisknb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectfotballnb_NO
dc.subjectresiliensnb_NO
dc.subjectsamspillnb_NO
dc.titleVegen frå å ha det til å ta det – å skape motstandsdyktige spelarar i toppfotballnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.rights.holder© 2018 Ole Erik Grinde, Kari Smith og Vegard Fusche Moe.nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Samfunnsvitenskapelige idrettsfag: 330::Idrettspedagogikk og -psykologi: 333nb_NO
dc.source.pagenumber50-63nb_NO
dc.source.volume2nb_NO
dc.source.journalJournal for Research in Arts and Sports Educationnb_NO
dc.source.issue3nb_NO
dc.identifier.doi10.23865/jased.v2.1008
dc.identifier.cristin1645422
cristin.unitcode203,0,0,0
cristin.unitnameHøgskulen på Vestlandet
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal