Show simple item record

dc.contributor.authorDall-Larsen, Katrine
dc.date.accessioned2018-06-28T08:27:26Z
dc.date.available2018-06-28T08:27:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2503482
dc.descriptionBachelor i sosialt arbeid BSV5-300 Fakultet for helse- og sosialvitskap/Institutt for velferd og deltakingnb_NO
dc.description.abstractHensikten med denne bacheloroppgaven er å undersøke hvordan ulike former for omsorgssvikt kan påvirke barns selvregulering på en negativ måte. Gjennom dette litteraturstudiet, har jeg undersøkt tidligere forskning og relevant litteratur, som handler om risikofaktorer i oppveksten. Denne bacheloroppgaven belyser hvordan hjernens utvikling hos barn i forhold til hvordan barns selvregulering utvikles og blir påvirket. Utviklingstraumer er ofte assosiert med en lavere selvregulering, noe som kan bli illustrert gjennom begrepet «toleransevinduet». Denne bacheloroppgaven diskuterer hvordan omsorgssvikt kan komme til uttrykk som ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder), noe som har lignende symptomer som de man finner der barn har vært utsatt eller er utsatt for traumer, og hvordan dette påvirker barns selvreguleringnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandetnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleKan omsorgssvikt påvirke barns selvregulering på en negativ måte?nb_NO
dc.title.alternativeCan neglect affect children’s selfregulation in a negative way?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.description.localcodeBachelor i sosialt arbeid BSV5-300nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal