Promoteringsvideoer og motivasjon: En kvalitativ studie om hvordan promoteringsvideoer kan øke motivasjon til å reise
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2497865Utgivelsesdato
2017Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Denne bacheloroppgaven handler om hvordan promoteringsvideoer kan bli brukt i markedsføring av en destinasjon for å øke motivasjonen til aktuelle besøkende. Dette temaet er interessant for oss fordi vi har sett relativt lite av denne typen oppgaver før. Derfor ønsker vi å bidra med frisk og ny informasjon til dette feltet. Samtidig mener vi at alt for få destinasjoner tar i bruk promoteringsvideoen som ressurs, selv om muligheten er der. Promoteringsvideoen som verktøy mener vi derfor ikke blir utnyttet til dens fulle potensiale. I tillegg til å være et godt markedsføringsverktøy finnes det også billige løsninger for det å produsere og distribuere en promoteringsvideo.
Denne besvarelsen tar for seg en hovedproblemstilling: Vil bruk av promoteringsvideoer i markedsføring av en destinasjon føre til økt motivasjon til å reise? Besvarelsen bruker en kvalitativ tilnærming. Vi har hatt en fokusgruppe med fire personer som har dannet grunnlaget for vår analyse og drøfting. Med dette startpunktet har vi også kommet fram til en konklusjon som tilsier at promoteringsvideoer kan øke motivasjonen til å reise. Helt til slutt har vi kommet med anbefaling til videre forskning på området.
Beskrivelse
Bachelor i Reiselivsledelse BO6-2011 ASF/Bachelorstudium