Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHaavik, Erlend
dc.date.accessioned2018-02-01T15:17:57Z
dc.date.available2018-02-01T15:17:57Z
dc.date.issued2015-05-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2482101
dc.descriptionMSc in Innovation, Enterpreneurship and Technology managementen_GB
dc.description.abstractEn studie av prosjekter gjennomført mellom designbedrifter og bedrifter i havnæringene. Oppgaven ser på hvordan ekstern strategisk designkompetanse kan bidra i bedrifters innovasjonsprosesser. Oppgaven har et dyadisk perspektiv for å kunne studere prosjektene fra både designernes-, og deres kunders perspektiv. Datainnsamlingen har vært gjennom semistrukturerte dybdeintervjuer. Det viser seg i løpet av oppgaven at prosjektene i undersøkelsen har vært vellykkede og at informantene i kundebedriftene har fått en holdningsendring til design. Andre funn er at de fleste kundene vil ha strategisk designkompetanse gjennom eksterne aktører, og ikke ha denne kompetansen internt i egen bedrift. De fleste kundebedriftene i denne undersøkelsen er små og mellomstore bedrifteren_GB
dc.language.isonoben_GB
dc.publisherUniversitetet i Osloen_GB
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Norway*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.titleHvordan kan ekstern strategisk designkompetanse bidra i bedrifters innovasjonsprosesser?en_GB
dc.typeMaster thesisen_GB


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Norway
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Norway