Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorReime, Marit Hegg
dc.date.accessioned2018-02-01T15:08:23Z
dc.date.available2018-02-01T15:08:23Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2481762
dc.description.abstractBakgrunn og hensikt: Prosjektgruppen ønsket å utrede nye modeller for organisering av praksisveiledning for å styrke sykepleierstudentenes læringsprosesser i praksisstudier. Praksisveiledning i Helse-Bergen har siden 2001 vært basert på DUE-modellen (dedikert utdanningsenhet), der en ansatt praksisveileder i avdelingen er gitt hovedansvar for studentveiledning og evaluering. På bakgrunn av evaluering av denne modellen, ønsket prosjektgruppen å gjeninnføre og formalisere kontaktsykepleiers rolle i veiledningen og evalueringen av studentene. Prosjektgruppen ønsket også å prøve ut hvordan lærer, kontaktsykepleier og praksisveileder kan være mer komplementære til hverandre. Det er viktig at de ulike rollene rundt studentene benytter sine særegne kompetanser i veiledning av studentene. Prosjektgruppen ville prøve ut veiledningsmetoder og studentaktive arbeidsmetoder som kan styrke utvikling av kritisk tenkning og selvstendighet hos studentene. Prosjektgruppen ønsket også å legge til rette for at veiledere i praksisfeltet fikk videreutvikle sin veilederkompetanse.en_US
dc.description.sponsorshipSamarbeidsprosjekt mellom Kirurgisk klinikk, Haukeland Universitetssykehus, Betanien Diakonale Høgskole og Institutt for sykepleie, Høgskolen i Bergenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Bergenen_US
dc.subject.othersykepleiestudenteren_US
dc.subject.otherpraksisveiledningen_US
dc.subject.otherkontaktsykepleieren_US
dc.titleSammen for bedre praksis: evalueringsrapport fra aksjonsforskningsprosjekt: modell for organisering av veiledning i sykepleierstudenters praksisstudieren_US
dc.typeWorking paperen_US
dc.subject.nsiVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel