Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorWilhelmsen, Britt Unni
dc.contributor.authorHole, Grete Oline
dc.contributor.authorHove, Synnøve
dc.contributor.authorJensen, Per Ivar
dc.contributor.authorAarstad, Jarle
dc.contributor.authorHaugen, Gry Karin
dc.contributor.authorOlsen, Nina Rydland
dc.contributor.authorSætre, Tove Pemmer
dc.contributor.authorWaage, Jan Fredrik
dc.contributor.authorBland, Hanna
dc.contributor.authorWahlquist, Ole Henrik
dc.contributor.authorFykse, Øystein
dc.date.accessioned2018-02-01T15:00:19Z
dc.date.available2018-02-01T15:00:19Z
dc.date.issued2007-04
dc.identifier.isbn9788277090924
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2481642
dc.descriptionDette nummeret i skriftserien til Høgskolen i Bergen har sitt utspring i en FoU-gruppe på tvers av avdelinger i "FOU-prosjektet Læring ved Høgskolen i Bergen". Representanter fra de ulike miljøene ved høgskolens tre avdelinger ble utfordret til å belyse ulike tilnærminger til læring. FoU-gruppen på tvers av avdelinger søkte og ble tildelt midler til sitt prosjekt om læring i et kompetanseperspektiv. Vi valgte å ta utgangspunkt i kompetansebegrepet fordi begrepet rommer både et læringsperspektiv av teoretisk art og et perspektiv der praksis og erfaring er viktig. Personlige forutsetninger, kunnskaper, ferdigheter, holdninger, erfaringsbasert innsikt og bruk av andres kompetanse er viktige elementer i kompetansebegrepet. Utfordringer for alle profesjonsutdanningene er å bygge bro mellom en teoretisk opplæring og praksis i et profesjonsfelt. Innenfor kompetansebegrepet er det rom for en teoretisk dimensjon, en praktisk dimensjon og den innbyrdes relasjonen mellom disse dimensjonene. Flere av artiklene i denne utgaven er opptatt av praksistenking og sammenhengen mellom teori og praksis i utdanningen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Bergenen_US
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien, nr.2/2007.en_US
dc.subjectundervisning
dc.subjectsosiale rammer
dc.subjectautonomistøtte
dc.subjecttrippelkvalifisering
dc.subjectmarkedsorientering
dc.subjectkompetanseutvikling
dc.subjectprofesjonskompetanse
dc.subjecthandlingsrefleksjon
dc.subjectdidaktisk relasjonstenking
dc.subjectstudentevalueringer
dc.subjecthøyere utdanning
dc.subjectlitteraturstudium
dc.subjectfaktoranalyse
dc.subjectkorrelasjonsanalyser
dc.subjectkunnskapsbasert praksis
dc.subjectinformasjonskompetanse
dc.subjectyrkesutøvelse
dc.subjectbibliotek
dc.subjectstudentaktive læringsmiljø
dc.subjectelektroniske informasjonskilder
dc.subjectteknologiutvikling
dc.subjectmultimodal literacy
dc.titleLæring for profesjonskompetanseen_US
dc.typeReporten_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel