Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDanielsen, Anne Grete
dc.date.accessioned2018-02-01T14:55:19Z
dc.date.available2018-02-01T14:55:19Z
dc.date.issued2011-01
dc.identifier.issn1504-2987
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2481587
dc.description.abstractMålet med undersøkelsen var å undersøke hvordan elevenes erfarte støtte fra lærere og medelever er relatert til eget initiativ for skolearbeid. Dataene var fra et nasjonalt representativt utvalg 13-årige elever (n = 1591) fra tverrsnittsundersøkelsen «Helsevaner for skoleelever». I flernivå SEM-analysen var en latent andre ordensfaktor, som kombinerte støtte for pedagogisk omsorg og medbestemmelse (POM), sterkt relatert til initiativ på klassenivå og betydelig relatert til initiativ på elevnivå. Medelevstøtte var signifikant, men svakt relatert til initiativ på elevnivå.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofseriesNorsk pedagogisk tidsskriften_US
dc.relation.ispartofseriesNo 6, 2010en_US
dc.subject.otherlærereen_US
dc.subject.otherundervisningen_US
dc.subject.otherungdomsskolenen_US
dc.titleLærerens møte med elevene og selvregulert læring på ungdomstrinnet.en_US
dc.typeJournal articleen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel