dc.contributor.author | Hinna, Kristin Ran Choi | |
dc.contributor.author | Hole, Grete Oline | |
dc.contributor.author | Kristensen, Terje | |
dc.contributor.author | Lamo, Yngve | |
dc.contributor.author | Eide, Sigvat AH | |
dc.date.accessioned | 2018-02-01T14:55:18Z | |
dc.date.available | 2018-02-01T14:55:18Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.citation | http://www.nvu.no/publikasjoner/nvubok-2009/Art-9_B5.pdf | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-82-519-2520-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2481584 | |
dc.description | I:Læringsmiljø på nett : erfaringer fra forsøk og prosjekt. Red.Harald Haugen Tapir akademisk forlag 2009 En artikkelsmling utgitt av Nettverksuniversitetet | en_US |
dc.description.abstract | Sammendrag En ny modell for e-læring, DCM-modellen, presenteres i denne artikkel-en. Det vises hvordan denne modellen kan anvendes i videreutdanning i matematikk. DCM-modellen er en e-læringsmodell som er en videreut-vikling av begrepskart. Gjennom et design-eksperiment viser vi hvordan studentenes begrepsforståelse utvikles gjennom kurset. Dette dokumen-teres gjennom ulike evalueringsformer og studenters utforming av egne begrepskart før og etter innføringen i et emne. Den praktiske gjennom-føringen er gjort ved bruk av et kommersielt LMS. Tilslutt drøftes styrke og svakhet ved DCM-modellen i forhold tradisjonelle LMS. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Tapir akademisk forlag | en_US |
dc.subject.other | DCM-modellen | en_US |
dc.subject.other | begrepskart | en_US |
dc.subject.other | e-læring | en_US |
dc.subject.other | fleksibel læring. | en_US |
dc.subject.other | LMS | en_US |
dc.title | Dynamic Conent Manager : en grafbasert læringsmodell utprøvd i matematikkundervisningen | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |