Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHove, Synnøve
dc.date.accessioned2018-02-01T14:55:15Z
dc.date.available2018-02-01T14:55:15Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2481580
dc.description.abstractDet er mye oppmerksomhet knyttet til allmennlærerutdanningen og til nyutdannede læreres manglende kompetanse. En studie jeg gjorde av nyutdannede lærere, kalt ”førsteårslærere” viste at lærere kan fungere meget godt som nyutdannede. I artikkelen drøfter jeg hvordan førsteårslærere utvikler sin handlingskompetanse, det jeg kaller ”førsteårskompetanse”, og hva som synes å være sentrale suksessfaktorer.en_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofseriesNorsk pedagogisk tidsskriften_US
dc.relation.ispartofseries6 2007 s. 471-483en_US
dc.subject.otherallmennlærereen_US
dc.subject.otherkompetanseen_US
dc.subject.othernyutdannedeen_US
dc.titleUtvikling av førsteårskompetanse hos allmennlærereen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel