Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorUndheim, Marianne
dc.contributor.authorVangsnes, Vigdis
dc.date.accessioned2017-12-14T11:46:42Z
dc.date.available2017-12-14T11:46:42Z
dc.date.created2017-06-22T09:19:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationNordisk Barnehageforskning. 2017, 15 (3), 1-15.nb_NO
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2471747
dc.description.abstractFokus i denne artikkelen er barnehagelærernes faglige, pedagogiske og teknologiske kompetanse når de involverer barnehagebarn i produksjon av digitale fortellinger. Vi tar utgangspunkt i en kvalitativ studie med en fortolkende fenomenologisk tilnærming. Fire barnehagelærere ble intervjuet om deres erfaring med å involvere barna i produksjon av digitale fortellinger. Funnene viser at barnehagelærerne framhever det pedagogiske og teknologiske på bekostning av det faglige i sin beskrivelse av hva de vektlegger når de lager digitale fortellinger i barnehagen. De legger i liten grad vekt på sin egen faglige fortellingskompetanse. Gjennom analyse av empirien, sett i lys av teori, konkretiserer og tydeliggjør vi det vi mener er sentralt i barnehagelærernes digitale fortellingskompetanse.nb_NO
dc.description.abstractDigital stories in kindergartennb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.relation.urihttps://journals.hioa.no/index.php/nbf/article/view/1761
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectFortellingnb_NO
dc.subjectNarrativesnb_NO
dc.subjectBarnehagenb_NO
dc.subjectEarly childhood educationnb_NO
dc.subjectDigitale verktøy i barnehagennb_NO
dc.subjectDigital toolsnb_NO
dc.subjectDigital historiefortellingnb_NO
dc.subjectDigital Storytellingnb_NO
dc.titleDigitale fortellinger i barnehagennb_NO
dc.title.alternativeDigital stories in kindergartennb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Education: 280nb_NO
dc.source.pagenumber1-15nb_NO
dc.source.volume15nb_NO
dc.source.journalNordisk Barnehageforskningnb_NO
dc.source.issue3nb_NO
dc.identifier.doi10.7577/nbf.1761
dc.identifier.cristin1478077
dc.relation.projectUniversitetet i Stavanger: IN-10986nb_NO
cristin.unitcode218,3,0,0
cristin.unitnameAvdeling for lærarutdanning og kulturfag
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal