dc.contributor.author | Undheim, Marianne | |
dc.contributor.author | Vangsnes, Vigdis | |
dc.date.accessioned | 2017-12-14T11:46:42Z | |
dc.date.available | 2017-12-14T11:46:42Z | |
dc.date.created | 2017-06-22T09:19:04Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Nordisk Barnehageforskning. 2017, 15 (3), 1-15. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1890-9167 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2471747 | |
dc.description.abstract | Fokus i denne artikkelen er barnehagelærernes faglige, pedagogiske og teknologiske kompetanse når de involverer barnehagebarn i produksjon av digitale fortellinger. Vi tar utgangspunkt i en kvalitativ studie med en fortolkende fenomenologisk tilnærming. Fire barnehagelærere ble intervjuet om deres erfaring med å involvere barna i produksjon av digitale fortellinger. Funnene viser at barnehagelærerne framhever det pedagogiske og teknologiske på bekostning av det faglige i sin beskrivelse av hva de vektlegger når de lager digitale fortellinger i barnehagen. De legger i liten grad vekt på sin egen faglige fortellingskompetanse. Gjennom analyse av empirien, sett i lys av teori, konkretiserer og tydeliggjør vi det vi mener er sentralt i barnehagelærernes digitale fortellingskompetanse. | nb_NO |
dc.description.abstract | Digital stories in kindergarten | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.relation.uri | https://journals.hioa.no/index.php/nbf/article/view/1761 | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Fortelling | nb_NO |
dc.subject | Narratives | nb_NO |
dc.subject | Barnehage | nb_NO |
dc.subject | Early childhood education | nb_NO |
dc.subject | Digitale verktøy i barnehagen | nb_NO |
dc.subject | Digital tools | nb_NO |
dc.subject | Digital historiefortelling | nb_NO |
dc.subject | Digital Storytelling | nb_NO |
dc.title | Digitale fortellinger i barnehagen | nb_NO |
dc.title.alternative | Digital stories in kindergarten | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Pedagogiske fag: 280 | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Education: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 1-15 | nb_NO |
dc.source.volume | 15 | nb_NO |
dc.source.journal | Nordisk Barnehageforskning | nb_NO |
dc.source.issue | 3 | nb_NO |
dc.identifier.doi | 10.7577/nbf.1761 | |
dc.identifier.cristin | 1478077 | |
dc.relation.project | Universitetet i Stavanger: IN-10986 | nb_NO |
cristin.unitcode | 218,3,0,0 | |
cristin.unitname | Avdeling for lærarutdanning og kulturfag | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |