Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKapstad, Anne Cecilie
dc.date.accessioned2017-09-07T12:48:24Z
dc.date.available2017-09-07T12:48:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2453596
dc.descriptionMasterstudium i organisasjon og leiing Utdanningsleiing Avdeling for samfunnsfag. Institutt for samfunnsvitskap. 9. juni 2017nb_NO
dc.description.abstractDenne studien har som føremål å få betre kunnskap om kva det er å vere ein utviklingsorientert rektor. Gjennom intervju med eit strategisk utval på åtte rektorar frå grunnskulen i Sogn og Fjordane har eg undersøkt kva erfaring, bakgrunn og utdanning slike utviklingsorienterte rektorar har. Dei er spurde om korleis dei opplever rektorrolla, kva handlingsrom dei opplever å ha, korleis dei ser på arbeidet stillinga medfører, og kva tankar dei har om leiareigenskapar og si eiga rolle i utviklingsarbeid ved skulane der dei arbeider. Eg finn at rektorane har formell leiarutdanning, og kontinuerleg og aktivt søker etter ny kunnskap. Det kan sjå ut som om leiarutdanninga betyr noko for denne aktiviteten. Dei lærer mykje, i samspel og i samarbeid med andre, men ikkje minst av utfordringar dei møter og har møtt. Dei reflekterer mykje, både individuelt og i samarbeid med andre. Dei framstår som ekstroverte, engasjerte, sosiale og omgjengelege. Dei er opptekne av å involvere andre. Dei talar mykje om medverknad. Dei synest å skape sin eigen energi, dei likar fleksibilitet og nyttar tilgjengelege handlingsrom til å utvikle eigne prosjekt. Dei likar å ha mykje ansvar, utan å bli for styrte ovanfrå. Dei prioriterer oppgåver og ansvar på sjølvstendig grunnlag, og framhevar at leiarar må ha «ein idé sjølve». Resultata i studien er drøfta i lys av generell- og skulefagleg relatert leiingsteori, og aktuell litteratur om offentleg styring og organisering av skulane i Noreg.nb_NO
dc.language.isonnonb_NO
dc.publisherHøgskulen på Vestlandet
dc.subjectskolelederenb_NO
dc.subjectrektorernb_NO
dc.subjectutviklingsorientertenb_NO
dc.subjectlederrollenb_NO
dc.title«Du må ha ein idé» : ein studie av utviklingsorienterte rektorarnb_NO
dc.title.alternative“You have to have an idea” : a study of development-oriented headmastersnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber145nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel