Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSnortheim, Irene
dc.date.accessioned2014-08-07T10:34:54Z
dc.date.available2014-08-07T10:34:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/216857
dc.descriptionVernepleie BSV5 – 300 Bacheloroppgave Mai, 2014nb_NO
dc.description.abstract”Du vet du er vernepleier når… ingen vet hva du kan men alle har bruk for deg…” (Grung, Wærnes & Brunvand Ellingsen (Red.), 2010, s. 78). I dagens skole har jeg inntrykk av at det finnes lite informasjon om hvordan vernepleieren kan bruke sin kompetanse. Dette vil jeg forsøke å belyse i denne oppgaven med problemstillingen: Hvordan kan vernepleieren tilrettelegge for god sosial kompetanse for elever med problem atferd i barneskolen ved bruk av Aggression Replacement Training (ART)? Oppgaven er bygd opp med hjelp av metodedel, teoridel og til sist drøfting og avslutning. I metodedelen beskrives framgangsmåten for hvordan kildene er funnet, og de mest sentrale i oppgaven vil bli presentert. Deretter kommer teoridelen der jeg starter med en begrepsdel, der begreper en møter i oppgaven blir definert. Videre blir sosial kompetanse, problematferd, ART, vernepleieren og miljøarbeid i skolen presentert med hvert sitt kapittel. Til sist kommer drøftingen der problemstillingen blir besvart.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectAggression Replacement Trainingnb_NO
dc.subjectARTnb_NO
dc.subjectsosial kompetansenb_NO
dc.subjectproblematferdnb_NO
dc.subjectbarnnb_NO
dc.titleHvordan kan vernepleieren tilrettelegge for god sosial kompetanse for barn med problematferd i barneskolen ved bruk av Aggression Replacement Training (ART)?nb_NO
dc.title.alternativeHow can a Social Educator facilitate good social skills for children with problem behavior in elementary school using Aggression Replacement Training (ART)?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber33nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel