dc.contributor.author | Foldnes, Caroline Linnea | |
dc.date.accessioned | 2014-08-07T07:50:27Z | |
dc.date.available | 2014-08-07T07:50:27Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/216818 | |
dc.description | Barnevern, bachelorstudium
BSV-300
Mai 2014 | nb_NO |
dc.description.abstract | I denne oppgaven vil du lese om traumatiserte barn og avdekkende barnesamtaler. En avdekkende samtale er en samtale som skal oppdage barns omsorgssituasjon når det foreligger bekymring for barnet av mindre eller større grad. Traumatiserte barn er barn som har opplevd et følelsesmessig sjokk som oppstår på grunnlag av en eller flere hendelser (Gamst, 2011)
Fokuset i oppgaven min er rettet mot begrepene anerkjennelse og gyldiggjøring i avdekkende samtaler med traumatiserte barn. Anerkjennelse er en holdning hvor de grunnleggende premissene viser at barnet er informant og har rett til å eie sine opplevelser og erfaringer samt ha rett til å bli hørt og få sagt sin mening. Gyldiggjøring i praksis viser barnets historie og opplevelse av at det de forteller har både gyldighet og eksistent (Leira, 2003). Disse begrepene har jeg valgt fordi jeg ser på de som svært betydningsfulle hjelpemidler i avdekningssamtaler med traumatiserte barn.
Problemstillingen min er som følger:
Hvordan påvirker anerkjennelse og gyldiggjøring i avdekkende samtaler med traumatiserte barn? | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | avdekkende samtaler | nb_NO |
dc.subject | traumatiserte barn | nb_NO |
dc.subject | gyldiggjøring | nb_NO |
dc.subject | anerkjennelse | nb_NO |
dc.title | Avdekkende samtaler med traumatiserte barn : hvordan påvirker anerkjennelse og gyldiggjøring i avdekkende samtaler med traumatiserte barn? | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 27 | nb_NO |