Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRøneid, Gro Anita
dc.date.accessioned2014-06-27T08:05:20Z
dc.date.available2014-06-27T08:05:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/196906
dc.descriptionSosialt arbeid, bachelorstudium BSV5- 300 Mai 2014nb_NO
dc.description.abstractPå barnevernsinstitusjonen jeg jobber har vi et mål om å skape et hjem for ungdommene som bor der. Denne institusjonen praktiserer ordinær turnus. I løpet av en vakt kommer vi ofte opp i situasjoner som er helt naturlige i et hjem, men som blir håndtert annerledes i en institusjon blant på grunn av arbeidstidsordningen. På bakgrunn av dette ønsker jeg å finne ut om ungdommene selv tenker på arbeidstidsordningen som en faktor for hvordan de har det, og om denne kan påvirke ungdommenes utvikling på noen måte. Jeg vil da benytte meg av kunnskap vi har tilegnet oss i løpet av studiet sosialt arbeid; blant annet barns rettigheter, barns utvikling, relasjonskompetanse, strukturelle utfordringer i offentlige institusjoner. På bakgrunn av dette har jeg valgt følgende problemstilling; Hvilke synspunkter har ungdommer i barnevernsinstitusjoner om alternativ arbeidstidsordning, og hvordan kan utviklingsteori underbygge disse synspunktene?nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectbarnevernsinstitusjonernb_NO
dc.subjectungdomsinstitusjonernb_NO
dc.subjectturnusnb_NO
dc.subjectarbeidstidsordningnb_NO
dc.subjectungdomnb_NO
dc.subjectbarnevernetnb_NO
dc.titleTurnus- til ungdommens beste? : hvilke synspunkter har ungdommer i barnevernsinstitusjoner om alternativ arbeidstidsordning, og hvordan kan utviklingsteori underbygge disse synspunktene?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber30nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel