• Gaming, fysisk aktivitet og eksekutive funksjonar hos eit utval unge, vaksne skuleelevar 

      Øvregard, Vidar Eikeland (Master thesis, 2023)
      Bakgrunn: Mange barn og unge har ei fritid som er affektert av gaming, fysisk aktivitet, eller begge deler. Sjølv om gaming og fysisk aktivitet er forskjellege aktivitetar som bidrar til maksimale kontrastar i kroppsleg ...
    • Sterkere gaming 

      Haukaas, Are Bleie (Master thesis, 2022)
      Hensikten med denne oppgaven var å finne ut om dataspill kan brukes som et insentiv for å øke motivasjonen til fysisk aktivitet for unge i Norge. For å finne ut om dette er mulig er problemstillingen i oppgaven følgende: ...
    • Sterkere gaming 

      Figenschau, Lasse (Master thesis, 2022)
      Problemstilling: Hvordan opplever unge mellom 16-25 år en kombinasjon av fysisk aktivitet og dataspill? I denne studien ønsket jeg å finne ut hvordan unge mellom 16-25 opplevde en kombinasjon av fysisk aktivitet og dataspill. ...