Browsing Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett / Faculty of Education, Arts and Sports by Subject "algebra"
Now showing items 1-6 of 6
-
Forms of epistemic feedback
(Chapter; Peer reviewed, 2022)Feedback in a digital learning system has two functions, a pragmatic and an epistemic one. In previous papers, we were concerned with the pragmatic function, showing how digital feedback initiates ... -
Hva karakteriserer det matematiske innholdet i programmeringsoppgaver i algebra? En kvalitativ analyse av programmeringsoppgaver i algebra i Matemagisk og Campus Inkrement
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven i matematikkdidaktikk er en studie hvor programmeringsoppgaver i algebra i læreverkene Matemagisk 8-10 og Campus Inkrement analyseres. Formålet er å finne ut hva som karakteriserer det matematiske ... -
Motivasjon i matematikk – å mestre algebra ved bruk av fysisk aktiv læring
(Master thesis, 2023)Motivasjonen til elever i matematikk synker gjennom skoleløpet. At elevene opplever en god motivasjon og mestring i matematikkfaget vil være svært aktuelt for elevens akademiske utvikling. Tidligere forskning viser at ... -
Problemløsning i norske eksamensoppgaver i matematikk: en studie av fremstillingen av problemløsningsoppgaver i algebra basert på en analyse av norske eksamensoppgaver fra 2009 til 2019
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven fokuserer på matematisk problemløsning i algebraoppgaver på nasjonale eksamen. Den overordnede problemstillingen er: I hvilken grad vektlegger nasjonale eksamener problemløsning i ulike algebraoppgaver ... -
Sammenligning av læreverk i matematikk med henblikk på læringsmuligheter for algebraisk tenkning
(Master thesis, 2017-05-15)I denne masteroppgaven ville jeg se på hvordan tre læreverk som er brukt i den norske småskolen, er tilrettelagt for arbeid med algebraisk tenkning. Jeg valgte å se på læreverk laget for elever på 2. årstrinn. Læreverket ... -
Utforsking i algebra ved bruk av fysisk aktiv læring på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2023)A fremje varierte og praktiske læringsprosessar i skulen blir trekt fram i læreplanen og andre styringsdokument, og har fatt ei større tyding enn for. Barn og ungdom sitt i ro meir enn 9 timar i løpet av ein dag. Skulen ...