Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKvamme, Anne Karen
dc.contributor.authorLunde, Camilla Fosse
dc.contributor.authorVorland, Silje Anita
dc.date.accessioned2009-07-23T12:19:19Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/151765
dc.description.abstractHvordan opplever næringslivet i Nord-Rogaland samarbeidet med NAV Marked? Hvorfor velger de NAV Marked fremfor andre bemanningsbyrå? Vi har ønsket å se på hvordan næringslivet opplever samarbeidsrelasjonen – oppleves denne som positiv eller negativ? Ut i fra dette har vi valgt å belyse problemstillingen: ” Hvordan er samarbeidsrelasjonen mellom NAV Marked og deres klienter fra næringslivet i Nord-Rogaland?” Vi har valgt å dele inn oppgaven i fem deler; teori, metode, datapresentasjon, dataanalyse og konklusjon. I del en presenterer vi teorien. I del to introduserer vi metode, der vi velger å presentere den kvalitative metoden. Vi beskriver hvordan vi utførte de personlige intervjuene og hvilke erfaringer vi gjorde oss. I del tre introduserer vi Nav Marked som bedrift og legger frem presentasjon av vårt datamaterial. Den fjerde delen omhandler analysering, der vi knytter teorien opp i mot det innhentede datamaterialet. Avslutningsvis har vi en konklusjon som besvarer vår problemstilling. Vi ville skape et best mulig grunnlag for å finne svar på vår problemstilling. Vi valgte derfor å innhente litteratur fra blant annet; høgskolens bibliotek her i Haugesund, internett, forskningsrapporter og andre høgskole bibliotek i Norge. Vi hentet selv inn datamaterial ved bruk av intervju som metode. I henhold til vår problemstilling har vi ved hjelp av våre informanter fra næringslivet kommet frem til at de er fortrolige med NAV Marked som samarbeidspartnere, men at NAV Marked har et rutinemessig forbedringspotensial. Videre er informantene positive til arbeidsformidlingen NAV Marked driver og kommunikasjonen dem imellom. Med tanke på omdømmet påvirkes ikke samarbeidet av medieomtalenen
dc.format.extent666553 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.subjectØkaden
dc.titleNAV Marked, avdeling Haugesund & næringslivet i Nord-Rogalanden
dc.typeBachelor thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel