Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSteinsvik, Camilla
dc.contributor.authorMong, Tone
dc.contributor.authorMarkhus, Kjersti Hallesen
dc.date.accessioned2008-08-13T09:32:17Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/151497
dc.description.abstractI denne oppgaven har vi utført en markedsundersøkelse for Borgøy Fjord Konferanse AS. Vi har undersøkt bedriftsatferden for kjøp av kurs- og konferansearrangement blant bedrifter på Haugalandet. Deretter har vi undersøkt hvordan denne atferden samsvarer med tilbudet til Borgøy. Hovedteorien vi har gått ut i fra er produktelementmodellen som deler tilbudet til Borgøy inn i ulike elementer. De ulike elementene består av sammensetninger av de fire faktorene personal, utstyr/fasiliteter, råvarer og kunden selv. Deretter har vi tatt for oss posisjonering og kvalitet, for så å vurdere dette opp mot tilbudet til Borgøy i analysedelen. Metoden vi har valgt å bruke er kvalitative intervjuer, og vi har intervjuet ti ulike bedrifter. Vi utarbeidet en intervjuguide sammen med eieren av Borgøy Fjord Konferanse, som vi tok utgangspunkt i under selve intervjuene. I analysen tok vi først for oss en generell del for å kartlegge bedriftenes generelle krav til kurs og konferansearrangement. Deretter undersøkte vi hvordan tilbudet til Borgøy samsvarer med disse kravene. Dette gjorde vi ved å dele tilbudet inn i de fire ulike produktelementene, og valgte så ut de mest interessante faktorene innenfor hvert element. Vi har videre sett hvordan de ulike faktorene kan knyttes opp mot kvalitet og posisjonering. Etter å ha gjennomført en grundig analyse av tilbudet til Borgøy, så har vi kommer frem til flere interessante resultater. Vi har sett hvordan Borgøys tilbud samsvarer med kravene bedrifter har til kurs og konferansearrangementer, og funnet frem til noen forbedringspotensialer for Borgøy. Ut i fra analysen vi har gjort har vi kommet frem til at Borgøy bør posisjonere seg i forhold til det som gjør bedriften unik; et idyllisk lite sted på en øy med flott natur og maritime omgivelser. For best mulig å kommunisere tilbudet sitt, bør Borgøy satse på personlig salg, noe som allerede har vist resultater for bedriften.en
dc.format.extent2649095 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.subjectØkaden
dc.titleBorgøy Fjord Konferanse ASen
dc.typeBachelor thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel