Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGjøsæter, Åge
dc.date.accessioned2009-01-19T12:00:04Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/151349
dc.description.abstractPaperet omhandler iverksetting av Kvalitetsreformen (Stortingsmelding 27 2001-2002) innenfor høyere norsk utdanning. Ledelse av organisatoriske iverksettingsprosesser innenfor tre observasjonsenheter i en høyere utdanningsinstitusjon studeres over en periode på fem år fra 2002 til 2007. Fire ulike intervensjonsstrategier legges til grunn for analyse av ledelse av iverksettingsprosessene med særlig fokus på hvordan prosessene har vært opplevd av faglig ansatte: ”top-down” intervensjoner, teknisk-administrative intervensjoner, læringsorienterte intervensjoner og sosialiserende ledelsesintervensjoner. Hovedfunn samt tentative teoretiske og praktiske implikasjoner oppsummeres.en
dc.format.extent143883 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.subjectØkaden
dc.titleIverksetting av Kvalitetsreformen : en longitudinell casestudie av ledelse av organisatoriske iverksettingsprosesseren
dc.typeReporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel