Iverksetting av Kvalitetsreformen : en longitudinell casestudie av ledelse av organisatoriske iverksettingsprosesser
dc.contributor.author | Gjøsæter, Åge | |
dc.date.accessioned | 2009-01-19T12:00:04Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/151349 | |
dc.description.abstract | Paperet omhandler iverksetting av Kvalitetsreformen (Stortingsmelding 27 2001-2002) innenfor høyere norsk utdanning. Ledelse av organisatoriske iverksettingsprosesser innenfor tre observasjonsenheter i en høyere utdanningsinstitusjon studeres over en periode på fem år fra 2002 til 2007. Fire ulike intervensjonsstrategier legges til grunn for analyse av ledelse av iverksettingsprosessene med særlig fokus på hvordan prosessene har vært opplevd av faglig ansatte: ”top-down” intervensjoner, teknisk-administrative intervensjoner, læringsorienterte intervensjoner og sosialiserende ledelsesintervensjoner. Hovedfunn samt tentative teoretiske og praktiske implikasjoner oppsummeres. | en |
dc.format.extent | 143883 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | en |
dc.subject | Økad | en |
dc.title | Iverksetting av Kvalitetsreformen : en longitudinell casestudie av ledelse av organisatoriske iverksettingsprosesser | en |
dc.type | Report | en |