Blar i Fakultet for helse- og sosialvitskap / Faculty of Health and Social Sciences på tittel
Viser treff 774-793 av 4483
-
Dokumentasjon av ernæringspraksis på sjukehus - eit kvalitetsforbetringsprosjekt med kriteriumbasert klinisk audit som metode
(Master thesis, 2021)Bakgrunn: Sjukdomsrelatert underernæring er eit komplekst problem hos vaksne innlagt på sjukehus og er ei medisinsk og økonomisk utfordring for helse- og omsorgstenesta. Samstundes er det avstand mellom klinisk praksis og ... -
Dosering av tiltak i slagrehabilitering – en litteraturstudie
(Bachelor thesis, 2020) -
Downs syndrom og alternativ supplerende kommunikasjon
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven ble spørsmålet: Kan tegnspråk og tegn til tale som alternativt supplerende kommunikasjon bli brukt for mennesker med Down syndrom og hvordan kan dette tilrettelegges for dem? spurt. For å svare på dette ... -
DPBL: Distribuert problembasert læring
(Report, 2006-03-13)Denne pilotstudien beskriver en modell for datastøttet gruppesamarbeid (DPBL) innenfor studiestøttesystemet It's learning. Modellen er bygd på arbeidsformene i problembasert læring. To studentgrupper fra grunnutdanninger ... -
Driving forces for home-based reablement; a qualitative study of older adults’ experiences
(Peer reviewed; Journal article, 2016) -
Drug Death-Bereaved Parents’ Perspectives on Family Interactions and Help Needs: A Qualitative Study
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Family relations are essential for the bereaved in terms of healing and adjusting to life, especially after experiencing a traumatic death. Although 500 000 people die in drug-related deaths each year, few works focus on ... -
«Du er så mye mer enn det jeg bare ser»
(Bachelor thesis, 2019) -
«Du jobber godt nå.» Om tilnærminger og holdninger ved måltidsstøtte for anorexia nervosa.
(Bachelor thesis, 2021) -
Du ser det ikke før du tror det – tør du tenke det verste? : hvordan kan våre holdninger som profesjonelle påvirke barns mot til å fortelle om seksuelle overgrep?
(Bachelor thesis, 2015)Det er min oppfatning at hvordan vi responderer på barnet og det barnet forteller, har innvirkning på hva barnet våger å dele med oss. Vi må respektere barnet og se på det som et kompetent menneske som er ekspert på sine ... -
Det du ser er ikke alt
(Bachelor thesis, 2013-05-08)Tittel: Det du ser er ikke alt. Bakgrunn: Helsepersonell møter flere ulike pasientgrupper i hverdagen, og det er viktig at alle behandles med samme holdninger og respekten. Dette gjelder også for rusmiddelmisbrukere. ... -
Du trur ingen vil forstå
(Bachelor thesis, 2022) -
Du vil ikke dø, men orker ikke livet
(Bachelor thesis, 2023) -
Dygdsetikk i møte med etiske dilemma i den kliniske kvardagen
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Omsorgsutøvarar møter dagleg etiske dilemma, og ei innebygd handlingsforventning fører ofte til at ein må ta val basert på personleg intuisjon meir enn systematisk refleksjon. Hensikten med artikkelen er å sjå kva dygder ... -
Dyreassisterende intervensjoner som ressurs i forebyggende arbeid
(Bachelor thesis, 2019) -
Dyreassistert terapi i arbeid med barn
(Bachelor thesis, 2019) -
Dyreassistert terapi i sosialfaglig arbeid med barn og ungdom
(Bachelor thesis, 2022) -
Dyreassistert terapi som helsefremmende tiltak
(Bachelor thesis, 2019) -
Dysleksi, læring og sosial deltakelse i et samfunnsarbeidsperspektiv - En kvalitativ analyse av prosjektet Den dysleksivennlige skole
(Master thesis, 2011-08-15)Bakgrunn: Valg av tema er gjort med bakgrunn i egne erfaringer som forelder til en gutt med dysleksi, men også ut fra en interesse for samfunnsarbeid i relasjon til fenomenet dysleksi. Skolen som arena har i høy grad ... -
Dysphagia screening after acute stroke: a quality improvement project using criteria-based clinical audit
(Peer reviewed; Journal article, 2017)Background: D ysphagia is common afte r stroke and represents a major risk factor for developing aspiratio n pneum onia. Earl y detection can reduce the risk of pulmonary complications and death. Despite the fact that evide ...