dc.contributor.author | Svalheim, Mona Kidøy | |
dc.date.accessioned | 2011-11-22T13:48:40Z | |
dc.date.available | 2011-11-22T13:48:40Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/150521 | |
dc.description | Mastergrad i organisasjon og leiing MR 690, Oktober 2011 | no_NO |
dc.description.abstract | Føremål med studien er å setje søkjelyset på kva erfaringar tilsette i pleie- og omsorgssektoren med
vidareutdanning har med motivasjon og læring både individuelt og kollegialt i eit arbeidsfellesskap. Eg
har valt å sjå på sjukepleiarar med vidareutdanning og korleis dei erfarer å komme attende til jobb
med ny kunnskap. Hovudfokuset mitt er tankar erfarne sjukepleiarane har med personleg meistring ,
det å dele kunnskap og kven som leiar kunnskapsutviklinga. Eg nytta ein kvalitativ metode med
samtaleintervju av fem sjukepleiarar ved ulike arbeidsplassar. Datamaterialet har eg i hovudsak
analysert etter teoriar frå Peter Senge , Nonaka og tidlegare forsking. Eg har her lagt vekt på to av
Peter Senge sine fem disiplinar; personleg meistring og gruppelære, vidare nyttar eg Nonaka (i ”slik
skapes kunnskap”) for å belyse omsorgsbegrep både individuelt og kollegialt, men mest i eit
leiarperspektiv.
Hovudfunna i studien tyder på at sjukepleiarane er motiverte og har ei drivkraft for både å utvikle seg
sjølv og organisasjonen gjennom å vere pådrivarar for kunnskapsutvikling. Kunnskapsutveksling
førekjem i hovudsak i det dagelge arbeidet ved ”pasientsenga”. Men at det oppstår nokre vanskar med
å dele kunnskap med kollegane i det daglege arbeidet, då det manglar struktur og system på korleis
ny kunnskap skal implementerast i organisasjonen. Sjukepleiarane oppleve eit stort ansvar for at
medararbeidarane skal få utvikle seg med ny kunnskap slik at pasientar og pårørande får nyte godt av
kunnskapsutviklinga. I tillegg kjenner informantane mine på at dei er åleine med å ha ansvaret for å
utvikle organisasonen kunnskapsmessig. Eg oppfattar det slik at organisasjonen her ikkje ”ser” det
heile potensialet den har av kunnskapsrike medarbeidarar og at det manglar noko grunnleggande
faktorar for å legge til rette for at ny kunnskap vert skapt. | no_NO |
dc.language.iso | nno | no_NO |
dc.subject | kunnskapsutvikling | no_NO |
dc.subject | kunnskap | no_NO |
dc.subject | pleie- og omsorgssektoren | no_NO |
dc.subject | læring | no_NO |
dc.subject | personlig mestring | no_NO |
dc.subject | omsorg | no_NO |
dc.title | Korleis erfarer vidareutdanna tilsette i pleie- og omsorgssektoren at deira kompetanse bidreg til kunnskapsutvikling på arbeidsplassen? | no_NO |
dc.title.alternative | How do staff in the care and nursing sector with further education experience that their competence contribute to competence development
at the workplace? | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.source.pagenumber | 116 s. | no_NO |