Blar i HVL Open på tittel
Viser treff 12635-12654 av 12995
-
Vurdering av muntlige presentasjoner støttet av digitale verktøy
(Master thesis, 2018)Formålet med denne masteroppgaven er å se på hvordan vi vurderer muntlige presentasjoner med bruk av digitale verktøy. Oppgaven beskriver en lærers vurderingspraksis og har et kvalitativt design med en fenomenologisk ... -
Vurdering av rusprogrammer i skolen
(Forebyggende innsatser i skolen. Rapport, Chapter, 2006)Rapporten har til hensikt å gi skoleeiere, skoleledere og lærere et godt grunnlag for å drive forebyggende arbeid i skolehverdagen. Mye av den proaktive og reaktive pedagogiske praksisen i norsk skole bygger på subjektive ... -
Vurdering av skips utrangeringsverdi etter IFRS og GRS
(Bachelor thesis, 2019) -
Vurdering for å betre; Demens og ernæring i heimesjukepleien
(Bachelor thesis, 2018)Tittel: Vurdering for å betre; Demens og ernæring i heimesjukepleien. Bakgrunn for val av tema: I møte med ulike personar med demens sjukdom i heimesjukepleien, på tilsyn for å minna på måltid, var det sjeldan eg såg ... -
Vurdering for djupnelæring?
(Master thesis, 2021)Den nye læreplanreforma, Kunnskapsløftet 2020, legg djupnelæring fram som ein føresetnad for at elevane skal lukkast i sitt framtidige arbeids- og samfunnsliv. Det er uvisst kva kompetansar elevane treng å tileigna seg for ... -
Vurdering for læring : fra et lærerperspektiv
(Bachelor thesis, 2013) -
Vurdering for læring i grunnskulen
(Bachelor thesis, 2016) -
Vurdering for læring og digitale verktøy: Et lærerperspektiv på vurderingspraksisen i norskfaget i ungdomsskolen
(Master thesis, 2017)Formålet med forskningsprosjektet har vært et ønske om å videreutvikle vurderingspraksisen i norskfaget ved bruk av digitale verktøy og vurdering for læring. Med utgangspunkt i problemstillingen; Hvilke muligheter gir bruk ... -
Vurdering for læring og dybdelæring etter fagfornyelsen
(Master thesis, 2021)Hensikten med studien er å fremme seks kroppsøvingslærere på videregående skole sine refleksjoner om hvordan de jobber med temaene dybdelæring og vurdering etter innføringen av Fagfornyelsen (heretter LK20). Studiens ... -
Vurdering for læring og læraren sin vurderingspraksis: Ein kvantitativ studie blant lærarar i vidaregåande skule i Sogn og Fjordane
(Master thesis, 2015)Utgangspunktet for oppgåva var å evaluere fylkeskommunen si satsing på vurdering for læring, noko som har vore gjennomført ved alle dei vidaregåande skulane i fylket, som ein del av den store nasjonale satsinga. ... -
Vurdering for læring og psykologisk læringsklima i kroppsøving: en eksplorativ undersøkelse av potensielle sammenhenger mellom vurdering for læring og psykologisk læringsklima blant elever fra Vg1
(Master thesis, 2020)Form og formål: Målet var å undersøke potensielle sammenhenger mellom vurdering for læring (VfL) og psykologisk læringsklima i kroppsøving, gjennom hvordan elever i Vg1 rapporterer opplevelse av VfL og psykologisk ... -
Vurdering for læring. En vei til å videreutvikle elevens skrivekompetanse av fagtekster?
(Bachelor thesis, 2013-09-03) -
Vurdering for motivasjon
(Bachelor thesis, 2019) -
Vurdering for, og av øving – En flermetodisk tilnærming til vurdering i kroppsøving med utgangspunkt i en øvingsmodell
(Master thesis, 2022)På bakgrunn av et ønske om å kunne dra nytte av egen masteroppgave i vår kommende yrkesutøvelse som kroppsøvingslærere, ble vi motivert til å basere oppgavens valg av tema på det vi anså som en utfordring ved kroppsøvingslæreres ... -
Vurdering i kroppsøving
(Chronicle, 2010) -
Vurdering i kroppsøving etter innføring av ny læreplan
(Master thesis, 2022)16 år etter at kunnskapsløftet, også kjent som LK06 ble innført i skolen, startet arbeidet med å innføre fagfornyelsen, kjent som LK20 i den norske skolen (Utdanningsdirektorater, 2022). Denne oppgaven har som hensikt å ... -
Vurdering i kroppsøving for livslang friluftslivsglede
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Friluftsliv og vurdering i kroppsøving står fram som utfordrande å innfri etter Læreplan for Kunnskapsløftet 2006 sine intensjonar. Denne studien undersøker korleis fem lærarar beskriv vurderingsarbeid etter å ha gjennomført ... -
Vurdering i kroppsøving fra et elevperspektiv – En kvalitativ studie om et utvalg av elever fra 10. trinn sine erfaringer og opplevelser med vurdering i kroppsøving
(Master thesis, 2023)Kroppsøvingsfaglig forskningslitteratur i Norge viser seg mangelfull. Spesielt gjelder dette forskning omkring vurdering i kroppsøvingsfaget. Eksisterende forskning på området indikerer en overvekt av studier som undersøker ... -
Vurdering i kroppsøving på videregående skole
(Bachelor thesis, 2019) -
Vurdering i kroppsøving – eit rettferdig fag? : lærarar sitt syn på rettferdig vurdering av innsats, føresetnader og ferdigheiter
(Bachelor thesis, 2014)Med bakgrunnen for oppgåva har me valt å formulere følgjande tittel og problemstilling: Vurdering i kroppsøving – eit rettferdig fag? Lærarar sitt syn på rettferdig vurdering av innsats, føresetnader og ferdigheiter. Korleis ...