Browsing HVL Open by Journals "Skriftkultur"
Now showing items 1-6 of 6
-
Eit nynorsk tilskot til den moderne migrasjonslitteraturen – Erlend Skjetnes Eit anna blikk (2021) i ein skjønnlitterær kontekst
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Samandrag: I 2021 fekk Erlend Skjetne Brageprisen for årets beste barne- og ung domsbok for romanen Eit anna blikk (2021). Gjennom ei nærlesing freistar eg i denne artikkelen å vise at romanen knyter an til moderne ... -
«Kva ser fluga?» Naturmiljø,plantar og dyr i prislønte nynorske biletbøker for barn etter 2000
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Kor naturorienterte er nynorske biletbøker for barn i vår tid? I denne artikkelen freistar eg å sirkle inn nokre svar på dette spørsmålet ved å undersøke eit korpus beståande av 13 prislønte nynorske biletbøker utgjevne ... -
Podkast som undervisingsform: språkhistorisk aktørskap i møte med nynorsk
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Språkhistorieundervising er sentral for å gjere studentar medvitne om toskriftspråkssituasjonen i Noreg, det historiske opphavet til han, og kva som kjenneteiknar han i dag. Denne artikkelen syner korleis ein kan nytte ... -
Skulen som språkplanleggar: Kva seier ungdomsskuleelevar om vilkåra for å læra nynorsk som hovudmål?
(Peer reviewed; Chapter, 2020)Denne studien fokuserer på rolla skulen og læraren spelar for dei skriftspråksvala som elevar på 10. trinn gjer. Føremålet er å drøfta på kva måte skulen fungerer som ein språkleg stillasbyggjar for nynorskelevar, og ... -
Tekstar på nynorsk i klasserom der bokmål er hovudmål – ei undersøking av lærarar sin bruk av og haldning til tekstar på nynorsk
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Forsking på kva tekstar ein les i skulen i Noreg har helst handla om lesing av skjønnlitteratur og sakprosa, og mindre om kva målform tekstane som vert lesne i klasseromma, har. Fleirtalet av norske born møter nynorsk for ... -
Å padle i sirup og kjempe mot vindmøller: Fire lærarutdannarar om nynorsk i lærarutdanningane
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Artikkelen tek føre seg nynorskopplæring og -vurdering for lærarstudentar utan norsk som fag. Når norsk ikkje lenger er obligatorisk for studentane på grunnskulelærarutdanning 5–10, er det uklart korleis utdanningane sikrar ...