Blar i HVL Open på tittel
Viser treff 2991-3010 av 13116
-
En casestudie av Vurderingsverktøy for kartlegging av norskferdigheter – for minoritetsspråklige elever i videregående skole
(Master thesis, 2019)Ifølge Opplæringsloven § 3-12 skal minoritetsspråklige elevers norskferdigheter kartlegges for å avgjøre om eleven har tilstrekkelige ferdigheter til å følge ordinær opplæring i videregående skole, eller om eleven har krav ... -
EN CONSTRAINTS-LED APPROACH TIL KROPPSØVINGSDIDAKTIKK Ungdomsskoleelever sine erfaringer med en alternativ pedagogisk tilnærming
(Master thesis, 2022)Med en revidering og oppdatering av læreplan i kroppsøving har det blitt lagt et større fokus på blant annet medbestemmelse, samarbeid og kontekstualisert læring. Det har tidligere blitt drøftet hvorvidt kroppsøvingsfaget ... -
En diskursanalyse av den politiske prosessen som førte til fraværsgrense i videregående skole
(Master thesis, 2018)Masterprosjektet omhandler diskurser som trer frem i den politiske prosessen som førte til forsøksordning med nasjonal fraværsgrense i videregående skole fra høsten 2016. Ved å se på utvalgte politiske dokumenter fra ... -
En empirisk studie av barrierer og suksesskriterier for geotermisk energi i Norge.
(Bachelor thesis, 2019)Geotermisk energi har et enormt potensial for energiutvinning, men er en relativt liten del av det norske energibildet i dag. Med den 25. klimakonvensjonen og dagens energiomstilling mot et lavutslippssamfunn i tankene, ... -
En empirisk undersøkelse av folkemordsundervisning i Kambodsja
(Master thesis, 2016-07-20)Denne masteroppgaven i samfunnsfagdidaktikk retter søkelyset mot oppgjøret med den vanskelige fortiden i Kambodsja. Fra 1975-79 ble nærmere to millioner mennesker utslettet av det kommunistiske Røde Khmer-regimet under ... -
En endeløs syklus: når overgrepsutsatte blir overgripere
(Bachelor thesis, 2022) -
En fargerik skolehverdag: Et ønske om å fremme elevers kreativitet i grunnskolen
(Bachelor thesis, 2022) -
En felles møteplass på Lærdalsøyri: mulighetsstudie for Indre Grandane
(Bachelor thesis, 2020)Grøntområder medfører mange fordeler for både mennesket og natur, og er et viktig element å opprettholde i byer og tettsteder. Disse områdene har lenge gått tapt til fordel for sentralisering og byutvikling, og har dermed ... -
En fenomenologisk tilnærming til pedagogiske lederes arbeid med, og holdning til barneseksualitet
(Bachelor thesis, 2020) -
En fenomenologisk-hermeneutisk studie om hvordan erfaringskonsulenter opplever sin rolle i Flexible Assertive Community Treatment -team (FACT)
(Master thesis, 2022)Bakgrunn: I politiske føringer og nasjonale veiledere blir det vektlagt at bruk av erfaringskompetanse vil styrke tjenestene innenfor psykisk helse og rus. Med erfaringsbasert kunnskap forstås og anerkjennes levde erfaringer ... -
En for ettåringen, to for toåringen og tre for barnehagelæreren
(Bachelor thesis, 2019) -
En forskning på barns frilek: Hvilken betydning har barnehagepersonalet sine roller i barns frilek?
(Bachelor thesis, 2020) -
En fremstilling av ulike oppgavetyper og oppgavefokus i lærebøker for minoritetsspråklige elever
(Bachelor thesis, 2019) -
En gjennomgang av DnB Aksjeindeksobligasjon Global 2000/2006
(Bachelor thesis, 2011)Denne bacheloroppgaven er en gjennomgang av DnB Aksjeindeksobligasjon Global 2000/2006 og DnB Aksjeindeksobligasjon Sektor 2000/2006. I gjennomgangen har jeg blant annet sett på forventet avkastning både ved lånefinansiering ... -
En god natts søvn
(Bachelor thesis, 2020) -
En god og trygg start på barnehagelivet
(Bachelor thesis, 2023)The purpose of this bachelor thesis is to acuire more knowledge of the youngest children`s habituation to the kindergarten. Over the years, there has been a drastic increase in the number of children aged 1-2 years in the ... -
En helhetlig tilnærming
(Bachelor thesis, 2019) -
En historie om «dem» eller en historie om «oss»? Hvordan skal historien om nordmenn som jobbet for eller samarbeidet med den tyske okkupasjonsmakten og/eller var medlemmer av NS, framstilles?
(Master thesis, 2019)Problemstilling: Studien har analysert omtale og debatt i form av avisartikler i norske aviser som omhandler populærlitterære bøker om nordmenn som samarbeidet med eller jobbet for den tyske okkupasjonsmakten og/eller var ... -
En historiefaglig dramadidaktikk? Bruk av dramaforløp for utvikling av historiebevissthet hos elever
(Master thesis, 2018)Det er gjort lite forskning på hvordan arbeid med dramaforløp kan utvikle historiebevissthet hos elever i skolen. Målet med denne masteroppgaven er å få en grunnleggende og dypere forståelse av hvordan dramaforløp kan ...