Browsing Høgskulen på Vestlandet by Subject "reflection"
Now showing items 1-4 of 4
-
Blogg som sosialt rom. Om deltagelse og fellesskap i bloggsfæren
(Master thesis, 2012-06-04)Bakgrunn/hensikt: Blogg er en forholdsvis ny del av vår hverdagsteknologi, og representerer både aktuelle og potensielle muligheter. Hensikten med studien er å oppnå økt innsikt i, og forståelse av hvordan deltakelse i ... -
Danningsperspektiver på simulering i profesjonsutdanning Bildung perspectives on simulation in professional education
(Journal article, 2020)In National Curriculum Regulations for Norwegian Health and Welfare Education (RETHOS), the need for educational Bildung is emphasized by the fact that nurses must be reflected professionals with good attitudes and skills. ... -
Hverdagsfortellinger som setter spor - Studenters fortellinger fra og refleksjoner over hverdagslivet i barnehagen
(Chapter, 2020)We understand our lives through narratives, and the form of the narratives is appropriate for understanding the actions of others, says MacIntyre. Meanwhile, narratives and understanding of narratives also apply to ... -
Reflekterende skriving som kroppslig erfaring. Erfaringer fra kommunikasjonsundervisning.
(Journal article; Peer reviewed, 2017)The aim of the study was to explore how third year social educator students reflect in writing on challenging practice-based experiences of communication, and how they experience the writing process. Based on selected and ...