Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHarberg, Randi
dc.date.accessioned2015-06-19T08:56:06Z
dc.date.available2015-06-19T08:56:06Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/285217
dc.descriptionBarnevern, Bachelorstudium BSV5-300 Mai 2015nb_NO
dc.description.abstractDet er min oppfatning at hvordan vi responderer på barnet og det barnet forteller, har innvirkning på hva barnet våger å dele med oss. Vi må respektere barnet og se på det som et kompetent menneske som er ekspert på sine opplevelser. Hvordan skal vi som profesjonelle være i barnesamtalen? Hvordan skal vi oppføre oss i møte med barn hvor det mistenkes at det har vært utsatt eller utsettes for seksuelle overgrep? I hvilken grad kan barnet bli påvirket av våre holdninger når de prøver å fortelle? Dette er spørsmål jeg vil diskutere i drøftingsdelen av oppgaven min. Problemstillingen min blir på bakgrunn av disse refleksjonene som følger: Hvordan kan våre holdninger som profesjonelle påvirke barns mot til å fortelle om seksuelle overgrep? Formålet mitt med denne problemstillingen er få en bedre forståelse for effekten av våre holdninger i profesjonelle samtaler med barn som har vært utsatt for seksuelle overgrep. Jeg har nå beskrevet valg av tema og problemstilling, og skal nå beskrive oppgavens oppbygging.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectovergrepnb_NO
dc.subjectseksuelle overgrepnb_NO
dc.subjectholdningernb_NO
dc.subjectbarnesamtalennb_NO
dc.titleDu ser det ikke før du tror det – tør du tenke det verste? : hvordan kan våre holdninger som profesjonelle påvirke barns mot til å fortelle om seksuelle overgrep?nb_NO
dc.title.alternativeYou do not see it until you believe it - do you dare think the worst?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber31nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel