Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorArnes, Finn Ove
dc.date.accessioned2021-02-22T13:38:11Z
dc.date.available2021-02-22T13:38:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2729556
dc.descriptionMaster i samhandling innan helse- og sosialtenester Emne: MS1-306 Fakultet for helse- og sosialvitenskap Institutt for helse- og omsorgsvitenskap 12.11.2020en_US
dc.description.abstractBakgrunn og hensikt Denne oppgaven undersøker hva de ansatte i den kommunale helsetjenesten mener er viktig i samhandling med brukere som har LAR utlevering. Hensikten er å få de ansattes perspektiv på tjenestetilbudet, og hvilke betingelser som må være til stede for å få gitt et godt tilbud til brukerne. Problemstillingen i studien er: hvilke forutsetninger opplever de kommunalt ansatte er sentrale i utlevering av LAR medisin og for den direkte brukerkontakten, slik at de klarer å få til en god samhandling med brukerne i LAR? Metode Det ble gjennomført to kvalitative fokusgruppeintervju med en fenomenologisk hermeneutisk tilnærming med fokus på de ansattes opplevelse av deres arbeidshverdag i møte med brukerne. Det ble intervjuet ni ansatte fra to kommuner. Intervjuene ble tatt opp på bånd og transkribert. Analysen av intervjuene er gjort med en systematisk tekstkondensering (STC). Resultat og konklusjon Studien viser at relasjon er en viktig faktor i dette arbeidet, og at en bør prioritere å satse på å heve kompetansen på dette området. Undersøkelsen viser også at en jobber under forskjellige forutsetninger. Rammene er forskjellige, og derfor er måten en utfører og organiserer arbeidet på, også gjort forskjellig. Behovet for å plassere ansvar, og det å vite at en annen instans eller et annet nivå i organisasjonen tok ansvar i enkelte situasjoner, ble pekt på som en viktig faktor. Det kan se ut til å være et behov for å se videre på hvorledes en velger å organisere dette tilbudet flere plasser, og om forandringer i de organisatoriske betingelsene kan si noe mer om kvaliteten og tilfredsheten i det arbeidet som blir gjort.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandet
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectrelasjonen_US
dc.subjectrammeren_US
dc.subjectansvaren_US
dc.subjectLARen_US
dc.titleForutsetninger for god kvalitet i det kommunale LAR tilbudet : et ansattperspektiven_US
dc.title.alternativePremises for good quality in the municipal OMT service : a staff perspectiveen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.source.pagenumber67en_US
dc.description.localcodeMS1-306en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal