Blar i Senter for kunnskapsbasert praksis på forfatter "Nordheim, Lena Victoria"
-
Effekt av å benytte sosiale medier i kampanjer for å fremme sunne levevaner
Strømme, Hilde; Mosdøl, Annhild; Nordheim, Lena Victoria; Vist, Gunn Elisabeth (Rapport fra Kunnskapssenteret;, Research report, 2014)Å stimulere til sunne levevaner er viktig i arbeidet med å forebygge sykdom og fremme helse. Denne systematiske oversikten undersøker om bruk av sosiale medier i helserettede kampanjer kan påvirke til sunne levevaner knyttet ... -
Kunnskapsoppsummering om manuelle behandlingsformer
Reinar, Liv Merete Brynildsen; Håheim, Lise Lund; Ormstad, Sari Susanna; Nordheim, Lena Victoria; Bjørndal, Arild (Research report, 2005)Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten ble bedt av Sosial- og helsedirektoratet om å vurdere innhentet og tilsendt dokumentasjon som gjelder effekten av manuelle behandlingsformer. Manuelle behandlingsformer som ... -
Lower secondary school students’ scientific literacy and their proficiency in identifying and appraising health claims in news media: a secondary analysis using large-scale survey data
Nordheim, Lena Victoria; Pettersen, Kjell Sverre; Espehaug, Birgitte; Flottorp, Signe Agnes; Guttersrud, Øystein (Journal article; Peer reviewed, 2019)Objectives: Scientific literacy is assumed necessary for appraising the reliability of health claims. Using a national science achievement test, we explored whether students located at the lower quartile on the latent trait ... -
Lower secondary school students’ scientific literacy and their proficiency in identifying and appraising health claims in news media: a secondary analysis using large-scale survey data
Nordheim, Lena Victoria; Pettersen, Kjell Sverre; Espehaug, Birgitte; Flottorp, Signe Agnes; Guttersrud, Øystein (Journal article; Peer reviewed, 2019)Objectives: Scientific literacy is assumed necessary for appraising the reliability of health claims. Using a national science achievement test, we explored whether students located at the lower quartile on the latent trait ...