Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHashemi, Amir Massoud
dc.coverage.spatialNorway, Bergennb_NO
dc.date.accessioned2019-03-28T13:03:52Z
dc.date.available2019-03-28T13:03:52Z
dc.date.created2018-01-30T23:41:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationHashemi, A. M. (2017). Refleksjoner rundt et utviklingsprosjekt: Forbedring av undervisningsopplegget i MAT101 ved Universitetet i Bergen. UNIPED, 40(2), 140-154.nb_NO
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2592246
dc.description.abstractHøyere utdanningsinstitusjoner står overfor store utfordringer for å holde førsteårsstudenter aktive, engasjerte og motiverte. Dette arbeidet presenterer endringer i undervisningsopplegget og forbedringer av pedagogiske aktiviteter i matematikkemnet Brukerkurs i matematikk (MAT101), i første semester for realfagstudenter ved Universitetet i Bergen i perioden 1988–2013, med fokus på 2005–2013. Hensikten har vært å tilrettelegge undervisningstilbudet for å dekke studentenes faglige behov, samt prøve å aktivisere de mindre engasjerte studentene. Resultatene bekrefter at disse endringene har vært en viktig årsak til forbedringene.nb_NO
dc.description.abstractInstitutions of higher education face challenges in keeping first year students active, engaged and motivated. This work presents changes in the teaching program and improvements of educational activities in the Applied Mathematics course (MAT101), in the first semester for science students at the University of Bergen in the period 1988–2013, focusing on 2005–2013. The intention has been to facilitate the tuition to cover students’ academic needs and try to energize the less engaged students. The results confirm that these changes have been a major reason for the improvements.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectmathematics teachingnb_NO
dc.subjectdidactics of mathematicsnb_NO
dc.subjectmatematikknb_NO
dc.subjectundervisningnb_NO
dc.subjectmatematikkdidaktikknb_NO
dc.titleRefleksjoner rundt et utviklingsprosjekt: Forbedring av undervisningsopplegget i MAT101 ved Universitetet i Bergennb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.rights.holder© 2017 Author(s).nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283nb_NO
dc.source.pagenumber140-154nb_NO
dc.source.volume40nb_NO
dc.source.journalUNIPEDnb_NO
dc.source.issue2nb_NO
dc.identifier.doi10.18261/ISSN.1893-8981-2017-02-04
dc.identifier.cristin1557497
cristin.unitcode203,2,30,0
cristin.unitnameInstitutt for data- og realfag - Bergen
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal