dc.contributor.author | Dall-Larsen, Katrine | |
dc.date.accessioned | 2018-06-28T08:27:26Z | |
dc.date.available | 2018-06-28T08:27:26Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2503482 | |
dc.description | Bachelor i sosialt arbeid BSV5-300 Fakultet for helse- og sosialvitskap/Institutt for velferd og deltaking | nb_NO |
dc.description.abstract | Hensikten med denne bacheloroppgaven er å undersøke hvordan ulike former for omsorgssvikt kan påvirke barns selvregulering på en negativ måte. Gjennom dette litteraturstudiet, har jeg undersøkt tidligere forskning og relevant litteratur, som handler om risikofaktorer i oppveksten. Denne bacheloroppgaven belyser hvordan hjernens utvikling hos barn i forhold til hvordan barns selvregulering utvikles og blir påvirket. Utviklingstraumer er ofte assosiert med en lavere selvregulering, noe som kan bli illustrert gjennom begrepet «toleransevinduet». Denne bacheloroppgaven diskuterer hvordan omsorgssvikt kan komme til uttrykk som ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder), noe som har lignende symptomer som de man finner der barn har vært utsatt eller er utsatt for traumer, og hvordan dette påvirker barns selvregulering | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Høgskulen på Vestlandet | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Kan omsorgssvikt påvirke barns selvregulering på en negativ måte? | nb_NO |
dc.title.alternative | Can neglect affect children’s selfregulation in a negative way? | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.description.localcode | Bachelor i sosialt arbeid BSV5-300 | nb_NO |