dc.contributor.author | Hole, Grete Oline | |
dc.contributor.author | Larsen, Anne Karin | |
dc.date.accessioned | 2018-02-01T15:09:29Z | |
dc.date.available | 2018-02-01T15:09:29Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | http://www.akademika.no/ | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-82-321-0292-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2481889 | |
dc.description | Kapittel 5 fra boken "Kvalitet i fleksibel høyere utdanning - nordiske perspektiver". Chapter 5, translated, from the book "Kvalitet i fleksibel høyere utdanning - nordiske perspektiver" | en_US |
dc.description.abstract | Dette kapittelet presenterer et europeisk samarbeid om utvikling og gjennomføring av nettstudier i regi av the Social Work virtual Campus (SW-VirCamp). En gruppe dedikerte lærere startet i 2004 et faglig nybrottsarbeid som over tid har blitt et bærekraftig studietilbud, integrert som valgemner i partnerinstitusjonenes bachlerorstudier i sosial arbeid. Prosjektets pedagogiske og IKT-baserte ståsted er presentert tidligere (Larsen, Hole & Fahlvik,2007; Larsen, Hole & Hoem, 2010; Larsen & Hole, 2014). Her legger vi vekt på utfordringene knyttet til å sikre kvalitet og bærekraft i nettstudier i et toårig EU-prosjekt. Erfaringene med arbeidet bli diskutert opp mot sentrale faktorer for kvalitet i utdanningstilbud. | en_US |
dc.description.abstract | This chapter presents a European collaboration towards development and execution of online courses arranged by the Social Work Virtual Campus (SW-VirCamp). In 2004, a group of dedicated teachers started pioneering work that has become a sustainable study programme, integrated as electives in the partner institutions' Bachelor's programmes in social work. The project's pedagogical, ICT-supported base has been presented earlier (Larsen, Hole & Fahlvik, 2007; Larsen, Hole & Hoem, 2010; Larsen & Hole, 2014). Here, we will emphasise the challenges arising from ensuring quality and sustainability in online courses during a two-year EU project. Experiences from the collaboration are explored in light of factors for quality in education. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.language.iso | nob | nob |
dc.publisher | Akademika forlag | en_US |
dc.relation.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/no/ | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial 3.0 Norway | |
dc.title | Kvalitetsutfordringer i samarbeid mellom institusjoner om nettstudier | en_US |
dc.title.alternative | Quality Challenges in inter-institutional collaboration about online international education | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |