• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for helse- og sosialvitskap / Faculty of Health and Social Sciences
  • Institutt for velferd og deltaking
  • View Item
  •   Home
  • Høgskulen på Vestlandet
  • Fakultet for helse- og sosialvitskap / Faculty of Health and Social Sciences
  • Institutt for velferd og deltaking
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Saman er ein ikkje mindre åleine: Ein metafor- og diskursanalyse av verneplaiarane si sjølvforståing

Reisæter, Vigdis
Master thesis
Thumbnail
View/Open
Reisaeter_Vigdis_2014.pdf (4.905Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2364904
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for velferd og deltaking [1098]
Abstract
Samandrag

«Saman er ein ikkje mindre åleine» er ein studie av vernepleiarprofesjonen, og korleis vernepleiarane si sjølvforståing viser seg. Føremålet med oppgåva er at betre kunnskap om vernepleie som profesjon, kan gi nye perspektiv. Håpet er at dette prosjektet vil gje innsikter som bidreg til utvikling av profesjonen, og at det vil koma både tenestemottakarar og profesjonen til nytte.

Studien byggjer på to teoretisk perspektiv, metaforteori og diskursanalyse. Datamateriale er ei kvantitativ undersøking, og ei kvalitativ undersøking i form av fokusgruppeintervju. Alt datamateriale er innhenta i Hordaland fylke.

Analysen viser at i vernepleiarane si sjølvforståing er det mange paradoks. Det handlar om å vera åleine og å streva med kva vernepleiarfaget er. Men, trass i det så ser dei på seg sjølv som nok unikt, og som har den rette kunnskapen. Frykt for å bidra til stigmatisering og stempling kjem tydeleg til uttrykk gjennom kva som er det rette og sei; korleis ein omtalar dei ein skal hjelpe. Her er ikkje vernepleiarane er einige med seg sjølve.

Diskursane som har kome til syne, har eg kalla for sisyfosdiskursen, kvardagsdiskursen, språkdiskursen og ekslusivitetsdiskursen. Alle desse diskursane utgjer ein større vernepleiardiskurs. Posisjonen som er tildelt vernepleiarane av diskursen, er den kjempande vernepleiaren i den vanskelege grensa mellom normalitet og avvik.
Description
Masteroppgåve i "Funksjonshemming & deltakelse", Høgskolen i Harstad, Institutt for helse- og sosialfag, 12.08.2014

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit