Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMjøs, Susanne
dc.date.accessioned2014-10-23T14:15:11Z
dc.date.available2014-10-23T14:15:11Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/224418
dc.descriptionBarnevern BSV5 - 300 Mai, 2014nb_NO
dc.description.abstractNy norsk forskning viser at så mange som 51 prosent av fosterbarn fyller kriteriene for én eller flere psykiske lidelser (Lehmann, Havik, Havik & Heiervang, 2013) . En studie utført av Havnen, Jakobsen & Stormark (2009) viser at hele 70 prosent av barn plassert utenfor hjemmet hadde symptomer på psykiske vansker . Disse tallene forteller oss at andelen fosterbarn med psykiske lidelser er flere ganger høyere enn hos andre barn og, som vist over, at andelen barn med psykiske lidelser gje rne øker i takt med barnets alder. Denne høye andelen fosterbarn med psykiske lidelser skaper store utfordringer for hjelpeapparatet, og en viktig forutsetning for at fosterbarna skal få den hjelpen de trenger er at hjelpeapparatet har kunnskap om hvorfor fosterbarn i så stor grad utvikler psykiske lidelser. Problemstillingen min for denne oppgaven blir derfor som følger: Hvordan kan ulike perspektiver hjelpe oss å forstå utviklingen av psykiske lidelser hos fosterbarn? Og hvorfor er kunnskap om fosterbar ns utvikling av ps ykiske lidelser viktig for barnevernstjenesten ?nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectfosterbarnnb_NO
dc.subjectomsorgssituasjonnb_NO
dc.subjectpsykiske lidelsernb_NO
dc.subjectbiologisk perspektivnb_NO
dc.subjecttilknytningsteorinb_NO
dc.titleUtvikling av psykiske lidelser hos fosterbarnnb_NO
dc.title.alternativeFoster children and mental health problemsnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber26nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel