Show simple item record

dc.contributor.authorLid, Marlén Haaland
dc.date.accessioned2024-11-08T08:59:44Z
dc.date.available2024-11-08T08:59:44Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3164009
dc.descriptionGrunnskulelærar 1-7. trinn Fakultet for lærarutdanning, kultur og idrett/Institutt for kunstfag/Kunst og handverk MGBKH550en_US
dc.description.abstractDenne masteroppgåva tar utgangspunkt i problemstillinga «Korleis kan eg som kunst og handverkslærar utvikle undervisningsoppgåver som legg til rette for skaparglede?» Og blir undersøkt gjennom ei kvalitativ aksjonsforsking med forskingsspørsmåla: 1) Kva kvalitetar kan gi skaparglede i ei open biletskapande oppgåve? 2) Kva kvalitetar kan gi skaparglede i ei lukka biletskapande oppgåve? Undersøkinga vart delt i to aksjonar; aksjon 1 og aksjon 2, der eg forskar på mitt eige biletskapande arbeid i aksjon 1, utviklar to undervisningsoppgåver som eg gjennomførte med elevar i skulen i aksjon 2. Datamaterialet vart samla inn gjennom logg, deltakande og ikkje-deltakande observasjon, refleksjonsskjema og prosess- og resultatbilete av elev- og eige arbeid. For å definere og måle skaparglede, nyttar oppgåva teoriar om motivasjon, meistringsforventing og flow. Resultata frå analysen viste at faktorar som å meistre teknikken og ha erfaring med materialet, å halde ut og legge ned innsats når ein møter motgang, og å ha ei «passande» mengde valfriheit, var sentrale for å oppleve skaparglede. Oppgåva konkluderer med at for å fremje skaparglede, må oppgåvene vere mindre resultatorienterte og gi rom for elevane si kreativitet og leik. Ein kombinasjon av opne og lukka oppgåve vil vere hensiktsmessig då funna viste at lukka oppgåver i kunst og handverk kan vere gode til å lære seg teknikk og kunnskap innafor faget, medan opne oppgåver er gode til å gi elevane rom til å utforske og finne sitt individuelle uttrykk.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleSkaparglede gjennom biletskapande arbeid Eit aksjonsforskingsprosjekt som undersøkjer korleis ulike oppgåvetypar kan legge til rette for skapargledeen_US
dc.title.alternativeCreative Joy Through Image Creating Work An action research project exploring how different types of tasks can foster creative joyen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMGBKH550en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal