dc.contributor.author | Fallon, Martine | |
dc.date.accessioned | 2024-11-08T08:13:45Z | |
dc.date.available | 2024-11-08T08:13:45Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3163982 | |
dc.description | Grunnskolelærar 1-7. trinn
Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett/Institutt for kunstfag/Kunst og
handverk MGBKH550 | en_US |
dc.description.abstract | Tema for denne masteroppgåva er skaparglede i eit biletskapande arbeid. Det er forska på
både eiga oppleving og elevar på mellomtrinnet sin oppleving av skaparglede.
Problemstillinga for denne undersøkinga er: Korleis kan erfaringar frå eige biletskapande
arbeid bidra til undervisning som gjev elevane ei oppleving av skaparglede i kunst og
handverk på mellomtrinnet? Problemstillinga har blitt undersøkt gjennom ein kvalitativ
metode i ei aksjonsforsking. Aksjonsforskinga består av to aksjonar: aksjon 1) eige skapande
arbeid og utvikling av undervisningsopplegg, aksjon 2) skaparglede ute i skulen.
Skaparglede har blitt undersøkt gjennom teori rundt den skapande prosessen, slik den er
beskrive i Austring & Sørensen (2006). Vidare har teori rundt leik og glede vore relevant for å
undersøkje skaparglede. Motivasjonsteori av Skaalvik og Skaalvik (2021) og Ryan og Deci
(2017), Csikszentmihaly (1990) sin teori om «flow», Bandura (1997) om meistring og Ross
(1978) sin modell for undervisning i kunstfaga er sentral i denne undersøkinga.
I denne masteravhandlinga har det blitt sett på korleis erfaringar frå eige biletskapande
arbeid kan gje elevar ei oppleving av skaparglede. I denne samanheng er det blitt utvikla ein
eigen modell over skaparglede, som er eit resultat av aksjon 1. Ved å bruke modellen i
utforming av undervisning kan det gje moglegheita for skaparglede hjå elevane. Ein kan
dermed nå det overordna målet skaparglede, engasjement og utforskartrong i
læreplanverket LK20 (Kunnskapsdepartementet, 2017).
Sentrale funn frå undersøkinga viser at elevane opplevde skaparglede i ei oppgåve der det
var rom for sjølvbestemming og utforsking i ei leikande atmosfære, med moglegheiter til å
entre det Winnicott (2003) kallar det potensielle rom. Ved å leggje til rette for oppleving av
motivasjon, meistring, kreativitet/fantasi og flow i den biletskapande prosessen, opplevde
både eg og elevane skaparglede. | en_US |
dc.language.iso | nno | en_US |
dc.publisher | Høgskulen på Vestlandet | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Biletskapande arbeid med moglegheit for skaparglede | en_US |
dc.title.alternative | Image-creating work with the possibility of creative joy | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.description.localcode | MGBKH550 | en_US |