Show simple item record

dc.contributor.authorFallon, Martine
dc.date.accessioned2024-11-08T08:13:45Z
dc.date.available2024-11-08T08:13:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3163982
dc.descriptionGrunnskolelærar 1-7. trinn Fakultet for lærerutdanning, kultur og idrett/Institutt for kunstfag/Kunst og handverk MGBKH550en_US
dc.description.abstractTema for denne masteroppgåva er skaparglede i eit biletskapande arbeid. Det er forska på både eiga oppleving og elevar på mellomtrinnet sin oppleving av skaparglede. Problemstillinga for denne undersøkinga er: Korleis kan erfaringar frå eige biletskapande arbeid bidra til undervisning som gjev elevane ei oppleving av skaparglede i kunst og handverk på mellomtrinnet? Problemstillinga har blitt undersøkt gjennom ein kvalitativ metode i ei aksjonsforsking. Aksjonsforskinga består av to aksjonar: aksjon 1) eige skapande arbeid og utvikling av undervisningsopplegg, aksjon 2) skaparglede ute i skulen. Skaparglede har blitt undersøkt gjennom teori rundt den skapande prosessen, slik den er beskrive i Austring & Sørensen (2006). Vidare har teori rundt leik og glede vore relevant for å undersøkje skaparglede. Motivasjonsteori av Skaalvik og Skaalvik (2021) og Ryan og Deci (2017), Csikszentmihaly (1990) sin teori om «flow», Bandura (1997) om meistring og Ross (1978) sin modell for undervisning i kunstfaga er sentral i denne undersøkinga. I denne masteravhandlinga har det blitt sett på korleis erfaringar frå eige biletskapande arbeid kan gje elevar ei oppleving av skaparglede. I denne samanheng er det blitt utvikla ein eigen modell over skaparglede, som er eit resultat av aksjon 1. Ved å bruke modellen i utforming av undervisning kan det gje moglegheita for skaparglede hjå elevane. Ein kan dermed nå det overordna målet skaparglede, engasjement og utforskartrong i læreplanverket LK20 (Kunnskapsdepartementet, 2017). Sentrale funn frå undersøkinga viser at elevane opplevde skaparglede i ei oppgåve der det var rom for sjølvbestemming og utforsking i ei leikande atmosfære, med moglegheiter til å entre det Winnicott (2003) kallar det potensielle rom. Ved å leggje til rette for oppleving av motivasjon, meistring, kreativitet/fantasi og flow i den biletskapande prosessen, opplevde både eg og elevane skaparglede.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBiletskapande arbeid med moglegheit for skapargledeen_US
dc.title.alternativeImage-creating work with the possibility of creative joyen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.localcodeMGBKH550en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal