Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkjold, Monica
dc.date.accessioned2024-10-30T08:49:39Z
dc.date.available2024-10-30T08:49:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3161498
dc.description.abstractI denne masteroppgaven har jeg forsket på skole-hjem-samarbeid når elever ikke får den tilretteleggingen i skolen som de behov for. Dette er en kvalitativ undersøkelse, og jeg har samlet inn dataene mine ved hjelp av semistrukturerte intervju. Informantene er tidligere foresatte ved et kommunalt alternativt skoletilbud. Jeg fant at foreldrenes hovedutfordring ved ordinærskolene var at de enten ikke ble trodd i deres opplevelse, eller at de opplevde seg som en belastning for lærerne. Det var liten grad av foreldremedvirkning. Ved det alternative skoletilbudet var situasjonen annerledes, og foreldrene opplevde seg i stor grad som en ressurs og ekspert på eget barn. Funnene i denne studien samsvarer med tidligere forskning, som viser at et godt samarbeid hviler på at skolen ser foreldrene som en ressurs. Ved å lytte til deres opplevelser, og ta lærdom av deres erfaringer, er det mulig å sette inn mer spissede tiltak. Dette vil i noen tilfeller være helt avgjørende for at eleven skal ha en trygg og god skolehverdag.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskulen på Vestlandeten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.title«De skulle bare hørt på meg»en_US
dc.title.alternative"If they only listened"en_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal