Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFaye, Reidun
dc.date.accessioned2022-04-05T11:36:54Z
dc.date.available2022-04-05T11:36:54Z
dc.date.created2022-01-31T11:24:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationFaye, R. (2021). Rom for ubehag i undervisning om rasisme i klasserommet. I R. Faye, E. M. Lindhardt, B. Ravneberg & V. Solbue (Red.), Hvordan forstå fordommer? (s. 179-199). Universitetsforlaget.en_US
dc.identifier.isbn9788215041278
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2989931
dc.description.abstractRasisme oppleves som et ubehagelig tema å snakke om. I kapittelet pekes det på pedagogiske fordeler ved å gi rom for ubehag i møte med rasisme. Ved å gi minoritets- og majoritetsstudenter like mye rom for å dele oppfatninger av rasisme, også de som er ubehagelige, kan man gi økt forståelse for rasisme og gode verktøy for å håndtere situasjoner knyttet til rasisme. Det tas utgangspunkt i erfaringer fra undervisning ved en norsk lærerutdanning, der virtual reality ble anvendt som didaktisk metode.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofHvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning – i barnehage, skole og samfunn
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectrasismeen_US
dc.subjectubehagets pedagogikken_US
dc.subjectnormkritisk pedagogikken_US
dc.subjectVirtual Realityen_US
dc.subjectVR-didaktikken_US
dc.titleRom for ubehag i undervisning om rasisme i klasserommeten_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2021 The Authoren_US
dc.source.pagenumber179-199en_US
dc.identifier.doi10.18261/9788215041261-2021-08
dc.identifier.cristin1994426
dc.relation.projectNorges forskningsråd: 273071en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal