Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOpheim, Bente
dc.contributor.authorFaye, Reidun
dc.date.accessioned2022-02-21T10:08:44Z
dc.date.available2022-02-21T10:08:44Z
dc.date.created2022-02-02T16:26:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationOpheim, B., & Faye, R. (2021). Lærarstudentar si oppleving av ei mentorordning i norsk grunnskulelærarutdanning. Acta Didactica Norden, 15(3):7.en_US
dc.identifier.issn2535-8219
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2980428
dc.description.abstractMentorordningar, der studentar blir rettleia av ein vidarekommen student eller tilsett, har fått mykje merksemd i høgare utdanning dei siste åra. I norske styringsdokument for sektoren ligg det ei forventning til at slik mentorverksemd skal bli utvikla i større skala og bidra til kvalitetsarbeidet til universitet og høgskular. Samstundes viser oversiktsstudiar at omgrepet blir forstått svært ulikt og famnar om ei rekke forskjellige former for samarbeidslæring og at det finst lite forskingsbasert kunnskap om korleis slike mentorordningar bidrar til å heve kvaliteten ved norske høgare utdannings­institusjonar. I denne artikkelen presenterer vi resultat av eit mentoropplegg gjennom­ført med førsteårsstudentar og masterstudentar ved grunnskulelærarutdanninga ved Høgskulen på Vestlandet. Studentane rapporterte at dei vart meir engasjerte, motiverte og la inn høgare arbeidsinnsats som resultat av mentorordninga. I artikkelen utforskar vi på kva måte sjølve mentorordninga kan ha verka motiverande. Vi tek utgangspunkt i sjølvbestemmingsteori (SDT), som har som premiss at for å oppnå høgare motivasjon og engasjement må tre basale psykologiske behov vere til stades: kompetanse, autonomi og tilhøyrsle. Gjennom spørjeskjema og intervju undersøker vi korleis mentorordningar ser ut til å ha hatt effekt på studentane si oppleving av kompetansen dei har tileigna seg, på kva måte deira autonomi har blitt ivaretatt eller utfordra, og korleis ordninga har verka inn på kjensla av tilhøyrsle og integrasjon. Både førsteårsstudentane og mentorane opplevde styrka kompetanse og positive meistringserfaringar som følgje av mentor­opplegget. Handtering av autonomi syntest å vere ei utfordring for begge student­grupper, medan behovet for tilhøyrsle vart verdsett høgt, men i ulik grad innfridd.en_US
dc.language.isonnoen_US
dc.publisherActa Didactica Nordenen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleLærarstudentar si oppleving av ei mentorordning i norsk grunnskulelærarutdanningen_US
dc.title.alternativeMentoring in teacher education in Norwayen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder2021©adno.noen_US
dc.source.pagenumber23en_US
dc.source.volume15en_US
dc.source.journalActa Didactica Norden (ADNO)en_US
dc.source.issue3en_US
dc.identifier.doi10.5617/ADNO.8191
dc.identifier.cristin1997106
dc.source.articlenumber7en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal