Blar i Institutt for kunstfag på forfatter "Espeland, Magne"
-
Compositional process as discourse and interaction : a study of small group music composition processes in a school context
Espeland, Magne (Doctoral thesis, 2007)“Compositional Process as Discourse and Interaction” is a study on compositional processes of pupils working in small groups in a public school music context. The study describes and discusses the main elements ... -
Designing creative inter-disciplinary science and art interventions in schools: The case of Write a Science Opera (WASO)
Ben-Horin, Oded; Chappell, Kerry; Halstead, Jill; Espeland, Magne (Peer reviewed; Journal article, 2017) -
Digital kompetanse i arbeid med språk og estetiske fag i barnehagen: Dei vaksne sitt perspektiv
Grønsdal, Ingrid; Borgenvik, Katrine; Fjellanger, Liv Ingrid; Aksnes, Kirsti; Hansen, Hannah; Espeland, Åsmund; Vangsnes, Vigdis; Espeland, Magne (Report, 2019)Prosjektet “Utvikling av berekraftige praksisar for digital teknologibruk innan språk og estetiske fag i barnehagen” (2017- 2020) forkorta til DigiSus1, er eit kompetanseutviklingsprosjekt som er finansiert av Norges ... -
Innovasjonsprosjektet Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Erfaringsrapport 2019
Holdhus, Kari Mette; Waade, Roy Aksel; Romme, Jonas Cisar; Almås, Rebecca; Espeland, Magne (Research report, 2020)Forskningsprosjektet DiSko (2017 – 2020) er et innovasjonsprosjekt som har som mål å utvikle alternative praksiser for skolekonserter i Norge. Gjennom DiSko vil vi finne ut hvordan en kan produsere og distribuere konserter ... -
Performing the pre-formed: Towards a conceptual framework for understanding teaching as curricular transformation
Kvinge, Øystein Røsseland; Espeland, Magne; Smith, Kari (Peer reviewed; Journal article, 2018) -
Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Erfaringsrapport
Holdhus, Kari; Waade, Roy; Romme, Jonas Cisar; Almås, Rebecca; Espeland, Magne (CASE-rapport;1/2019, Report, 2019)Forskere som har deltatt i syklus 1 med datainnsamling, analyse og tekst er: Professor og Forskningsleder Magne Espeland, 1. amanuensis og prosjektleder Kari Holdhus, 1. lektor Jorunn Thortveit (Universitetet i Stavanger) ... -
Skole og konsert - fra formidling til dialog (DiSko): Tilstandsrapport
Holdhus, Kari; Espeland, Magne (CASE-rapport;1/2017, Report, 2017)Gjennom forskningsprosjektet ”Skole og konsert – fra formidling til dialog” (DiSko) vil forskerne arbeide med hvordan en kan produsere og distribuere konserter og annen kunst for elever i skolen på en slik måte at det kan ... -
Skole og konsert - frå formidling til dialog (DiSko): Produksjosrapport
Holdhus, Kari; Espeland, Magne (CASE-rapport;1/2018, Report, 2018)Produksjonsrapport 1 inngår i ein serie planlagde rapportar frå prosjektet Skole og konsert – frå formidling til dialog (DiSko). Desse rapportane blir utforma undervegs med og parallelt med FOU- prosessen og er ein del av ... -
Towards a rationale for science-art integration as a transdisciplinary signature pedagogy
Straksiene, Giedre; Ben-Horin, Oded; Espeland, Magne; Robberstad, Janne Iren (Peer reviewed; Journal article, 2022)The main aim of this paper is to address the increasing need for science-art integration across all levels of education globally. Specifically, the need to identify a signature pedagogy for the Global Science Opera (GSO) ... -
Towards transdisciplinarity in global integrated science-arts practices in education? A Janus approach
Ben-Horin, Oded; Sotiriou, Menelaos; Espeland, Magne; Straksiene, Giedre (Peer reviewed; Journal article, 2023)Recent years have witnessed significant growth of interest in science-art integration in schools as an approach to creative teaching and learning. This conceptual turn in education implies profound institutional and ...