Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBakken, Yvonne
dc.contributor.authorLindhardt, Eva Mila
dc.date.accessioned2021-08-17T12:11:50Z
dc.date.available2021-08-17T12:11:50Z
dc.date.created2021-05-25T17:16:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationBakken, Y. & Lindhardt, E. M. (2021). Tanker fra barnehagen: Personalets refleksjoner om egne erfaringer med kjønn og likestilling. I R. Faye, E. M. Lindhardt, B. Ravneberg, & V. Solbue (Red.), Hvordan forstå fordommer? (s. 200–221). Universitetsforlaget.en_US
dc.identifier.isbn9788215041278
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2768869
dc.description.abstractKapittelet undersøker om en bevisstgjøringsstrategi med fem refleksjonstrinn kan bidra til at ansatte i barnehager kan øke bevisstheten om forholdet mellom egen oppvekst og profesjonell praksis. Tema er kjønn og likestilling, og det fokuseres på ansattes utsagn om egne erfaringer, samt erfaringer med bevisstgjøringsstrategien. Studien er utført i to barnehager, og funnene indikerer at metoden kan fremme bevissthet om kjønn og bidra til å redusere gapet mellom det private og det profesjonelle.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofHvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning – i barnehage, skole og samfunn
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectidentiteten_US
dc.subjectkjønnen_US
dc.subjectbarnehageen_US
dc.subjectbevisstgjøringen_US
dc.titleTanker fra barnehagen: Personalets refleksjoner om egne erfaringer med kjønn og likestillingen_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© The Authorsen_US
dc.source.pagenumber200-221en_US
dc.identifier.doi10.18261/9788215041261-2021-09
dc.identifier.cristin1911779
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal